Gå til innhold

hode verk i 8 uker..hva nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har i nå 8 uker gått med hodeverk! ikke hver dag, men det kommer og går ofte. og det er intenst! jeg har fra før migrene med migrene medisinene mine hjelper ikke! har vert til legen to gangner, men der blir jeg bare sykemeldt for spenningshodepine. varer det i 8 uker da?

på lege vakten fikk jeg beskjed om å bli sendt til mr for det sitter over nesebeinet på meg i tilleg til at sidesynet mitt ikke er helt optimalt.

skal jeg bare stole på at legen har rett og at det går bort? eller bør jeg kreve en bedre "utredning"? går hardt utover funksjoer både i hjemmet og på jobb. kan sykemelde meg fra jobben, men ikke barnet mitt og mann min akkurat!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du burde gjøre er å begynne med å sjekke synet hvis det er lenge siden sist. Det kan hende at et par briller er det du trenger.

Det neste du bør gjøre er å be om en henvisning til en fysioterapeut, evt ta kontakt med en manuellterapeut, og få undersøkt om du er anspent i nakke/skuldre og evt få det behandlet.

Å få en henvisning til mr kan også være lurt, det er jo for å utelukke at det er noe alvorlig i hjernen og det er det liten sannsynlighet for at det er. Hodepine skyldes stort sett alltid noe helt uskyldig.

Kun sykemelding mot hodepine vil ikke hjelpe på sikt.

Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥
Skrevet

Jeg hadde skikkelig kraftig spenningshodepine i høst! Det kom av veldig stiv nakke! Hodet verket kraftig hele døgnet hver eneste dag! Det var helt grusomt.Gikk på kraftige smertestillende mange ganger daglig,paralgin forte.Tok ikke nok smertestillende uansett hvor mye jeg tok,kunne jo ikke ta hele tiden heller..Sov nesten ikke om natten pga hodet.Helt grusomt! Unner ikke min verste fiende den hodepinen!

Jeg tok til sluttet motet på meg og bestilte time med en dame som masserer.Og det skal jeg love deg funket på meg ihvertfall:).jeg var hos henne 2 ganger bare.Måtte gå 1 uke mellom de 2 gangene pga at jeg fikk muskelsmerter over hele ryggen,greide ikke ligge på ryggen på 2 netter.Men det gikk jo over:).

Gikk 8 uker før hodepinen forsvant! Jeg tør ikke tenke på hvor lenge den hadde vart hvis jeg ikke tok meg de turene til henne..

Anbefaler deg å prøve deg på sånn massasje! Det ser jo fort om det virker:).Og er det spenningshodepine så går det helt garantert fort over med massasje:).Dette er ikke hos fysioterapeut altså,så regner med du får time fort:).

Hadde så kraftig hodepine jeg at jeg greide nesten ikke bevege meg,var helt grusomt..

Skrevet

rigte legen igjenn i dag og ble aktiv sykemeldt i to uker og igjenn fikk jeg piller mot hodeverken!!! men nå harjeg fått time på torsdag slik at vi skal se nermere på det hos den nye fastlegen min. håper det nå blir en ordning på det og at det rett og slett bare er stress relatert(noe jeg ike da kan sjønne etersom jeg ikke har stresset de siste 8 ukene...)

men håper uansett det blir hjelp å få. :) takk for svar og råd :)

Skrevet

Du bør få sjekket synet ditt. Kan være det, uten at jeg er noe lege eller optiker.

Kan også være spenningshodepine. Jeg har hatt det i et halvt år nå, og blir sprø! SKal til akupunktur til Mandag, så håper det gjør susen :)

Lykke til, og god bedring!!! :)

Skrevet

Jeg anbefaler på det sterkeste at du kommer deg til kiropraktor. Var mye plaget med spenningshodepine tidligere. Har ingenting av det etter at kiroprator har behandlet det.

Forøvrig må du ta ibux eller andre muskelavslappende smertestillende mot dette. Paracet og slikt fungerer ikke mot muskelsmerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...