Gå til innhold

Megler - pris etc...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal selge en leilighet til ca 1,8 mill og har fått varierende tilbud fra meglere. En melger var særs lite engasjert og kunne presse prisen ned i 45000 inkludert altdersom vi ville stå på visning selv. Mao ikke særlig interessant.

Megleren jeg personlig likte best tar 70000. Alt inkludert - avgifter og sånt, prospekter, eieskifteforsikring, markedsføring og honorar. Men så er jeg så usikker på hva som er vanlig og hva som er akseptabelt?

Familien solgte en leilighet som var litt dyrere pga arveoppgjør for et par år siden, og da kostet megleren 90000. (Det var altfor dyrt, men det var ikke vi som bestemte...) Dette er jo det eneste jeg har å sammenlikne med, og da er det jo nesten billig i forhold....

Noen tanker og meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi driver og skal selge nå, prisantydning ca 2,1-2,2. Tilbudene var på 70-115000... Det som varierte i prisen var egentlig hvor mye vi ville betale for markedsføringen.

Vi valgte å gå for den personen vi på ett vis likte best selv, tenker at da liker kanskje de som kommer på visning også den personen. Valgte også en megler som tar visningene selv og ikke sender assistent. Og en som er litt lokalkjent...

Tror ikke selve meglerprisen er så avgjørende, det viktigste er hva dere faktisk får solgt boligen for! Så velg en megler som virker litt realistisk, men samtidig også trolig skaffer dere en god pris!

Om man velger riktig får man jo ikke egentlig vite! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...