NostraStoria Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Hvordan gjør dere andre med januarbarn og barnehageplass? Her blir ikke barnet prioritert hvis de er under 1 år den 2. september. Vi har søkt innen fristen, men får ikke svar og sikkert ikke plass heller nettopp pga aldersproblemet. De kan ikke si det er plass til alle, det er det virkelig ikke
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Hvor i landet bor du? Noen steder er det full dekning og nok plasser til alle. Barn født etter 30.08 2009 har etter reglene ikke krav på plass ved hovedopptaket som gjelder fra 01.08 2010. De fleste steder er de nå ferdig med hovedopptaket og mange steder er det fortsatt ledige plasser. Disse plassene blir fylt opp i disse dager og dersom du ikke bor i et av de største pressområdene (Oslo og omegn...) er det fortsatt en sjanse for at du kan få plass. Du kan jo også ta en tlf til den barnehagen du har på 1. prioritering å høre hvordan det ligger an. Har du søkt plass fra 01.01 2011 eller 01.08 2010?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Jeg har barn født i februar. Har et fra før som er i barnehage. Jeg har ikke søkt om barnehageplass til minstemann. Leder i b.hg spurte om vi trengte plass og evt fra når. Jeg svarte trolig 1.april 2011. Ikke noe problem. Så det er forskjeller rundt omkring!!!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Barnet ditt har jo ikke krav på plass så lenge hun/han ikke er fylt ett år før 010910. Ingen har da sagt at alle barn under ett år har krav på plass - hvor i all verden har du fått det fra?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 Det er forskjell på å ha krav på og ha plass til. Hun sier ingenting om KRAV på. Og jeg er enig med HI, man kan ikke si at man har full dekning når noen som har søkt ikke får plass, uavhengig av når på året de er født
NostraStoria Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2010 Jeg vet at vi ikke har krav på plass, men det er jo feil å si full barnehagedekning da dette faktisk ikke er mulig å få til. Mange er avhengig av barnehageplass da ikke alle har økonomi til at den ene foreldrene går hjemme. Søkte fra januar 2011, da jeg fikk beskjed om å gjøre det selv om vi må nok betale den plassen som blir reservert allerede i august. Får ta en telefonrunde og høre med dem!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 Klart "de" (de rød-grønne) kan si det er full dekning. Når det ER plass til alle (i august hvert år) uavhengig av når på året de er født. Selvsagt kunne de vært mer nøye med å presisere at det er full dekning VED HVERT HOVEDOPPTAK, ikke garantert barnehagestart når som helst. Men det er altså bhg plass til alle barn over ett år i august 2010 og august 2011. Også de som er født i januar :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #8 Skrevet 21. mai 2010 Skjønner frustrasjonen. Har selv to januarbarn og har gjort det på følgende måte; Med nr.1 studerte jeg det halvåret frem til sommeren. Far hadde sommerferie, så da kunne jeg begynne å jobbe. Fikk jo i tillegg kontantstøtte og barnetrygd. Med nr.2 sparte jeg litt hver mnd fra før jeg ble gravid (visste jo at jeg måtte gå hjemme i ulønnet perm noe). Har dessuten funnet meg en ekstrajobb, så tar vakter når jeg har mulighet til det (kvelder og helger). Har jo da i tillegg kontantstøtte og barnetrygd for to. For oss har dette fungert helt supert. Er veldig glad vi kan vente noen mnd med bhg start, er jo veldig tidlig når de er akkurat året (synes jeg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå