Gå til innhold

Andre med unger som ikke liker/spiser middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere? Mi jente er 4,5 år, hun liker særdeles få matretter. Liker heller ikke pizza, hamburger og pølse som en gjerne skulle tro unger likte godt....Veldig frustrerende at hun ikke vil ha noe som helst...om hun spiser noe, blir det kanskje 2 biter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en som ikke er så veldig glad i middag, og ingen barn som er glad i typisk barnamat. Her i huset må de smake på alt og de finner jo alltid noe de kan spise. Ikke spisetvang, men smaketvang. Det blir heller ikke mat før neste måltid, og det med lett smaketvang har medført at gutten plutselig har begynt å bli mer kresen og mindre småspist. Jeg trøster meg med at han spiste andre ting.

Skrevet

Gutten min liker heller ikke noe særlig middag, unntatt ren pasta uten saus og risengrynsgrøt. Får han av og til til å spise fiskekaker også, men alt med potet og grønnsaker er ut (bortsett fra gulrot). Han liker ikke pølse, hamburger eller tomatsuppe, heller ikke noe særlig pannekaker. Jeg lager aldri middag etter hans ønsker, og tvinger han heller ikke til å spise. Men han får f.eks. ikke mer pasta hvis han ikke rører det andre på tallerkenen.

Nå prøver jeg å sende med lite mat i barnehagen (de spiser sånn i 15- tiden) for å se om han er mer sulten til middag, samt variere litt hva han får med i matpakken (litt rester etc.) Det blir mye brødmat!

Skrevet

jenta mi liker forresten pasta med ketchup, og hun spiser mye brød, yogurth, frukt og rå gulrot...

Skrevet

Har en gutt på 4 år som ikke har vært særlig glad i middag siste 6 mnd. Tar det med knusende ro. Stresser vi med det, kommer det bare til å bli værre.

Er flink å gi han rå grønnsaker han kan knaske på og mye frukt. Får også mye røykalaks, slik at han får dekt behovet for fisk. (makrell i tomat er også veldig fint, men det er han ikke så glad i) Egg og eggerøre er også poppis. Samt barnegrøt =)

Bruker også å lage smoothie som jeg fryser til is. Kan til og med blande i broccoli uten at han reagerer på det.

Skrevet

Ja!! Gutten vår på snart 4 år er vanvittig kresen i matveien. Det er stort sett kun kalkunpølser han spiser til middag. Om han er veldig sulten kan han spise kjøttboller med hjemmelaget potetmos eller fiskegrateng, men det er sjeldent. Har prøvd alle slags teknikker for å få han til å spise, men det er og blir umulig. Han spiser veldig lite pålegg også, kun brunost og leverpostei. Får han ikke til å prøve noe nytt, han har aldri smakt f.eks agurk eller paprika. Storsøster har aldri vært så kresen.

Han er veldig glad i havregrøt, så det spiser han nesten hver kveld. Og han spiser eple, banan og yoghurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...