Gå til innhold

Dere som fullpumper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye melk pumper dere og hvor gammel er babyen? Klarer dere å kun gi babyen morsmelk eller må dere gi mme i tillegg? Evt når sluttet dere å pumpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullpumpet aldri, men pumpet mye... (ammet i tillegg). Men fikk mer melk av å pumpe enn å amme.

Hvor mye du får ut er litt avhengig av hvor gammel babyen er og om han bare spiser mm eller for tillegg i for av mme eller grøt i tillegg.

Hos meg toppet melkemengden seg ved 7mnd alder. Da følte jeg meg som et meieri, fikk ut 400ml + på under 10min. Kunne da enkelt ha pumpet over 2liter i døgnet.

Om du ikke har, men har råd vil jeg anbefale på det sterkeste å kjøpe en dobelt pumpe, det gjør STOR forskjell!

Skrevet

Jeg fullpumpet i 6 mnd, og delpumpet til hun ble 1 år, slik anbefalingene er på 'vanlig' amming. Jeg hadde heldigvis så mye melk at jeg etterhvert kunne redusere antall pumpinger i døgnet, selv om hun kun fikk morsmelk. Det var til og med snakk om at jeg skulle være donor til sykehuset, men det ble ikke noe av pga at jeg hadde hatt cytomegaloviruset.:)

Sluttet helt å pumpe da jeg fikk en brystbetennelse fra helvete og lå dausjuk i en uke når hun var blitt ett år.

Skrevet

Oj! Trodde ikke man hadde såå mye melk etter 7 mnd! Men det er jo helt fantastisk med tanke på at du pumpet.

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre...

Gutten min er snart 4 mnd. Da han ble født nektet han å ta puppen første uka. Alle damene som jobbet på barselavdelingen ( hehe...det føltes iallefall sånn ut!) var innom rommet mitt og prøvde å stappe puppen inn i munnen hans og tvingte hodet hans inntil selv om han strittet imot. Da vi kom hjem fra sykehuset fikk vi til ammingen og det varte kanskje i en måned. Han ble bare mer og mer urolig ved puppen. Hylte og skreik og lå i en bøy bakover. Tilslutt bestemte jeg meg for at dette var ikke noe koselig for verken meg eller babyen, så jeg begynte å pumpe. Da han var 2,5 mnd gammel fant vi ut at han hadde Kiss, dvs låsninger i nakken....så da skjønte vi jo hvorfor han ikke ville ta puppen! Selv om han er bedre nå, vil han fortsatt ikke ha pupp, han blir sint bare han ser den.

Melkeproduksjonen min har ikke klart å henge med. Vi startet med litt mme kanskje en gang hver andre dag, og så har det bare blitt mer og mer mme. Nå pumper jeg kanskje 3-4 dl i døgnet :(

Må jo innrømme at jeg har blitt stadig sløvere med pumpingen, fordi jeg innså at jeg ikke hadde nok uansett og da er det litt for lettvindt med mme isteted for å bruke timesvis på pumping hver dag. Huff, jeg har litt dårlig samvittighet for det!

Så nå vet jeg ikke om jeg skal fortsette å pumpe de 2-3 gangene i døgnet som jeg gjør nå eller bare slutte helt...eller prøve å øke.

Jeg vet det er egoistisk, men jeg har lyst til å begynne å slanke meg! Og det kan jeg jo ikke gjøre så lenge jeg gir mm. Har så lyst til å se ok ut igjen....huff....hadde liksom sett for meg at jeg skulle amme lenge og alt skulle være så greit og vekten skulle gå gradvis ned av seg selv...sikkert naivt å tro men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...