Gå til innhold

Noen som har hatt propp i øret, og som har gode råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Plutselig ble mitt høyre øre helt bommull. Det koplet liksom ut. Hører jo på det, men det er susing og et slags trykk. Ganske ekkelt!

Noen som vet hva som kan gjøres for å bli kvitt dette? Kjenner jeg kan komme til å klikke dersom det varer og rekker før det forsvinner..

Fortsetter under...

Skrevet

Er det vanlig "dott i øret"? ;)

Pleier å hjelpe å gjespe eller å holde seg for nesen og blåse for meg.

Skrevet

hvis det er tett av voks så får du kjøpt sånn skyllesett på apoteket som du kan bruke hjemme.. funker ganske bra!

Gjest Tale30
Skrevet

Det hjelper ikke å gjespe eller å holde for nesen og blåse, så det er sikkert ørevoks. Har hatt det før, men da har det gått bort med en gang.

Skrevet

Drypp litt olje (kan godt bruke matolje) i øret før du legger deg i kveld, og ligg med det i natt. Noen ganger forsvinner dotten/ voksen av dette, noen ganger må du skylle med sånn ballong i tillegg. Funker det ikke hjemme, må legen gjøre det.

Skrevet

Jeg pleier å gå til legen og få det gjort, men har noen ganger i nøden fått ei venninne til å ta det. Hun bruker da olje i øret, og så bruker hun den derre dingsen som man suger snørr ut av nesa på babyer. Først til å spyle masse vann inn, deretter suge ut. Funker det:)

Lykke til!

Annonse

Skrevet

Kanskje du har fått noe væske i mellomøret? Da kan det hjelpe å blåse mens du holder for nesa og munnen og samtidig tipper hodet sånn at det tette øret vender mot taket. Da åpner du opp mellom mellomøret og svelget sånn at væsken kan renne ut. Gjenta det mange ganger.

Skrevet

Kjøp sånn øreskyllesett på apoteket i morra å sett mannen i sving...:o) Jeg måtte til pers forrige uke, da øret plutselig blei tett etter en dusj. Lå med den olja som følger med i pakka i øret i en halvtimes tid. Skylte en del ganger, og sov natta gjennom fortsatt med susing, skylte igjen på morran og da fikk jeg bort resten....

Gjest Edemuli
Skrevet

Hvis man vil gjøre det billigere er det bare å kjøpe en 60ml sprøyte på apoteket til å skylle med, regner med at de pakkene koster en del.

I hj.s.pl bruker vi det og matolje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...