Stjernemagnolia Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Ting tar tid. Jeg vil ha baby nå! Synes jeg har ventet lenge nok på storken. Må være feil i bestillingsystemet hos storkene for jeg ser det er flere som føler som meg og ikke har fått den babyen vi har bestilt. Er det ikke det ene så er det det andre som forsinker i prosessen. Mannen askefast, utsolgt på pergotime.... Er det mulig? Det er overflod av varer i verden og de klarer ikkke å lage nok piller? Måtte gå fra apotet til apotek på jakt etter pergotime i dag. Mere og mere desperat ble jeg, følte tårene ikke lå langt unna. En reddende engel skjønte min desperasjon og ringte rundt til hun fikk tak i pergotime til meg. De la av de to siste pakkene og jeg reiste sporenstreks til det apoteket. Så glad for å endelig få pillene mine! Da er det bare en blodprøve til på dag 9, 10 eller 11 for å sjekke resultatet av pergotime stimuleringen før de skal se hva slags behandling de kan tilby oss. Må bare fortelle om gynekologen min for han er så søt og omtenksom. Han ringte meg i går for å forsikre seg om vi var inne i systemet på Rikshospitalet. Hadde en lengre prat med han og han er helt med på opplegget og vil vite alt som skjer. Han sa vi skulle ha direkte innsprøytning av sæd i egget for å lykkes. Ble så rørt og glad når noen bryr seg så mye jeg. Kom hjem og da lå resultatet av den siste av de fire analysene av mannen min.Den var like dårlig som alle de andre. Resultat: teratozoospermi, dvs redusert befruktningsevne. På slutten av resultatsvar står det: funnene er i samsvar med tidligere bilder og kan indikere mannlig faktor. Jeg kjører berg og dalbane for følelsene mine går opp og ned hele tiden. Den ene dagen er ikke lik den andre i denne prosessen. Vi må bare stålsette oss og stå på alle sammen her inne. Jeg heier på alle som sliter litt ekstra. Stå på, vi skal klare det!
høstenerher Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Uff så slitsomt!! Jeg kjenner til det, det går ut over alt, både jobb og sosialt og det som er. Er liksom i konstant ventemodus...... Men husk at man kan ikke gjøre mer en det man kan, og til slutt vil det gi resultater! Stå på!
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Du er ikke alene! Been there, done that - er det ikke det de sier. Vil bare si til deg, og alle andre som leser dette: IKKE GI OPP HÅPET HELT ENDA! Vi var på nippet til å gi opp da vi ble gravide med første eskimoen vår, og det samme da jeg ble gravid denne gangen også med eskimo nr.2. Det er en berg og dal bane. Men gjett om det er fantastisk når en endelig får drømmen oppfylt! Lykke til!
Stjernemagnolia Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2010 Så godt å lese om dere som er blitt gravide eller har fått barn.Takk for lykkeønskningen. Du da, heldiggrisen har fått dobbelflaks og to eskimoer! Gratulerer så mye med den lille som er født i mai. Dere koser dere sikkert med de små nå. Internett er et genialt medium. Leser side opp og side ned. Lærer mye men blir samtidig bekymret for alt mulig. I går satt jeg og leste om tidlig overgangsalder (har ingen tegn på det ennå, er 39 år), kromosomtester og eggkvaliteter. Ble litt betenkt og negativ til alt selv om vi ikke har startet prosessen med assistert befruktning. Nei, må passe oss og være selektive på hva slags informasjon man skal ha. Har bestemt meg for å fokusere på forsøk og være positiv. Dette skal vi klare og målet er klart: baby! Lettere hormonell og SUPERGLAD i dag. Siste dag på dobbelpergo før blodprøven i morgen, jippy. Da gjenstår det å vente igjen.......og jeg er klar.....og i tillegg gleder jeg meg! Kjempemasse lykkeønskninger til alle sammen! Må si det er fantastisk hva legene kan hjelpe til med i dag. Hurra for dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå