Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..større sannsynlighet for at morkaken feks vil løsne om den ligger i framkant av magen?

må man ta det litt mer med ro når den går fra navelen og nedover kontra om den ligger i bakkant liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Hei du :)

Jeg vet faktisk ikke.. men kjenner mange som har hatt foranliggende morkake, og har aldri hørt det er større fare pga det. Men ikke skyt meg om jeg tar feil :)

Hvordan gikk det på ultralyd forresten? Fikk du vite kjønn? Og ellers? Husker du gledet deg sånn :)

Klem

Skrevet

Det gikk helt finfint det.

Alt såg bra ut og det var en livlig liten tulle inni der. :) :)

Så nå er navnejakten påbegynt. ;)

Veldig stas,selfølgelig.

Skrevet

jeg lurer på det samme som deg, fikk beskjed i går på ul at jeg også har forandliggende morkake.. gratulerer med jente i magen :D

Skrevet

Takk for det,Gravid25. :)

Fikk du vite hva du venter?

Jeg kommer til å ringe jordmor imorgen og høre,siden ingen her inne vet det.

Jeg klarer liksom ikke befri meg fra tanken om at den kan løsne om man får kraftige dult i magen o.l... sikkert teit,men sånn er det iallefall.

Skrevet

Vet ikke om dette kan hjelpe deg, men legger ved en link

http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/forliggende-morkake-placenta-previa-2650.html

litt langt nede i stykket står det at du kan oppføre deg som normalt nå, men at du bør ha en ny ul i uke 30-32, for å se om den fremdeles ligger foran. Om den fremdeles gjør det da, vil du få beskjed om å ta det med ro. Det står også at 5-6 % har forliggende morkake ved ordinær ul, men at kun 1 % har det ved fødsel :)

Håper dette kunne være til hjelp :)

Skrevet

Tusen takk fro link! Den gjorde meg roligere.. jeg kan da ikke tro at jeg har forranliggende morkake nå,den ligger fra navelen og nedover,ikke helt i bunn over livmormunnen. :)

det er nok jeg som lager styr utav ingenting her.

Jormoren sa at livmoren lå i fremkant,fra navelen og ned.

Så da dro jeg konklusjon om at den var forranliggende. *flau*

men skal uansett høre med jordmoren på tirsdag da.. haha!

Skrevet

Jordmor eller legen hadde gitt dere beskjed om det var grunn til å ta det mere med ro.

Det er jo en del av jobben deres å fortelle det dere må vite for å ta vare på barnet og dere selv.

Skrevet

Nøtta :

Hei jeg fikk ikke vite pga ungen nektet og spre beina hehe så forbli en overaskelse.. :D

Men har en følelse over av at det er en liten jente, men kan jo aldri være sikker,.

Men får se om jeg klarer og la vær og gå på ul for og se skjønne, er jo litt morro og vente også :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...