Gå til innhold

Hvordan slutte med nattbleien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært tør i nesten et år, men der er alltid tiss i bleien når han våkner. Er snart 4 år, så vi bør vel øve litt snart, men hvordan gjør man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente på 6 år som ikke er tørr om natta. Det hender hun er tørr i lange perioder, men så plutselig er bleia våt igjen.

Har diskutert dette med legen som sier det er ett "stoff i hjernen" om jeg kan kalle det det som de mangler. Det som skal fortelle hjernen at du sover og dermed holle deg. Det vil de utvikle med tiden og det er veldig individuelt når det skjer. Du kan få tabletter som hjelper, men de hindrer bare nyrene og produsere urin om natta og da mener jeg at du egentlig bare utsetter problemet.

Jenta mi bruker bleier hver natt og det virker ikke som hun lider av den grunn, tror heller det hjelper henne til og sove fredelig da hun slipper å våkne i ei klissvåt seng midt på natta.

Nå trenger ikke dette og være deres problem overhodet, men ha det i bakhodet viss gutten deres ikke får det til.

Skrevet

Ingen av våre gutter har vært tørre før vi kutta nattbleia. I starten tok vi de på do når vi gikk til sengs, ellers så hadde vi tisselaken i senga. Det er jo ofte i morgentimene de tisser på seg, og de hadde et par uhell de første to ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...