Gjest Skrevet 20. mai 2010 #26 Skrevet 20. mai 2010 Vestfold, Tønsberg området. Fantastisk sommerstid!!!
winneboo Skrevet 20. mai 2010 #28 Skrevet 20. mai 2010 Jeg bor i Oslo og kunne ikke tenkt meg å bo noen andre steder Enten så elsker man byen, eller så hater man den.
Tjohoppsannhei Skrevet 20. mai 2010 #29 Skrevet 20. mai 2010 Helt klart Vesfold og Tønsbergområdet. Nabokommunene til Tønsberg har små plasser på landet hvis du vil også, innover i landet får du billigste, Andebu, Revetal (ordentlig bondeland), Horten er jo by, men litt mindre enn tønsberg, stokke er vel tettstedskommune, sem og barkåker er grender med sentrumsfunksjoner i tønsberg kommune, og så Sandefjord da. Alle disse er innen en halvtime fra Tønsberg by, og det er jo der det skjer :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 20. mai 2010 #30 Skrevet 20. mai 2010 Jeg syns vestfold er veldig fint. Har selv bodd i både Horten og Tønsberg. Jeg syns ikke grenlandsområdet er noe i det hele tatt, 8 år der var mer enn nok. Det er slik at selv om jeg har massevis av gamle skolekamerater der, vil jeg aldri vurdere å flytte dit igjen. Men det er meg. Bergen er jo bare nydelig også. Elsker Bergen, men boligprisene er jo ikke så festlige der da.
Vilja<3 Skrevet 20. mai 2010 #31 Skrevet 20. mai 2010 Vi bor i en liten by på Sunnmøre nå. Her er nydelig natur og flott for barna og vokse opp. Men det er litt lite og langt borte fra større byer. Jeg vil foreslå Bergen. Har bodd der noen år selv og det er en fantastisk by som jeg savner, tror det er umulig å ikke trives der:) Lykke til med valget og flyttingen!
Gjest Skrevet 20. mai 2010 #32 Skrevet 20. mai 2010 Jeg bor 15 min fra Kristiansand. Her er det deilig sørland:-) Bor i tidenes mest perfekte nabolag hvor ungene er ute å leker dagen lang, barn i nesten hvert eneste hus, nabogillfester og lekeplasser. Full bhg dekning, lite sentrum med butikker ect, tettsted nærme med endel butikker, cafeer og annet. Nærme dyreparken, det nye store badelandet som kommer. Fantasisk skjærgård, båtliv, Kristiansand har mye jobbmuligheter og det er bare en nydelig plass og bo:-)))
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. mai 2010 #33 Skrevet 20. mai 2010 oslo eller akershus. elsker alle tilbudene og mulighetene man har. om jeg skal flytte så blir det til tomter eller askim, rett og slett fordi der er det billig og for meg fremstår det som langt koseligere steder en de andre alternativene
lille sprelle Skrevet 20. mai 2010 #34 Skrevet 20. mai 2010 Follo (Ski, Oppegård, Frogn osv) Nærhet til oslo og tilbudet der, rett ut i marka de fleste steder. Nær kysten eller ved kysten så sjølivet kan nytes. Har bodd i flere av disse kommunene og alltid hatt marka rett utenfor stuedøra. Ingen storslått natur, men heller ingen ulidelige bratte bakker og ganske så godt klima! Østfold ligger litt lengre sør for oslo, men med rimeligere boliger.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. mai 2010 #35 Skrevet 20. mai 2010 enig med lille sprelle. follo er flott
Teline Skrevet 20. mai 2010 #36 Skrevet 20. mai 2010 Fra 2008: Her er Norges ti beste kommuner å bo i: 1. Luster, Sogn og Fjordane 2. Leikanger, Sogn og Fjordane 3. Forsand, Rogaland 4. Suldal, Rogaland 5. Masfjorden, Hordaland 6. Sirdal, Vest-Agder 7. Hjelmeland, Rogaland 8. Siljan, Telemark 9. Tydal, Sør-Trøndelag 10. Lærdal, Sogn og Fjordane ...og de ti dårligste: 431. Vågan, Nordland 430. Moss, Østfold 429. Sarpsborg, Østfold 428. Arendal, Aust-Agder 427. Kongsvinger, Hedmark 426. Fredrikstad, Østfold 425. Horten, Vestfold 424. Sandefjord, Vestfold 423. Skien, Telemark 422. Halden, Østfold
Ugl@ Skrevet 21. mai 2010 #38 Skrevet 21. mai 2010 Spørs hva dere er ute etter, bo i storby eller i mindre by. Byen jeg bor i er trivelig og liten, men de jeg kjenner som har flytta hit sier at det er lett å bli kjent med folk her. Jobber er det for de som vil jobbe også, boligprisene er greie hvis man ikke vil bo på de met populære stedene og tåler at det er litt kjørevei til butikk, skole ol. Kristiansund er kommunen, men ville aldri bodd midt i byen, bor selv på landet innenfor kommunen.
Rååååsa på ball Skrevet 21. mai 2010 #39 Skrevet 21. mai 2010 Oslo eller sentralt i Akershus er supert Her får man både i pose og sekk føler jeg, umiddelbar nærhet til både fjell, fjord, hovedflyplassen, spennende spisesteder, shopping, teater, musikaler osv osv osv. Vi har lekt litt med tanken på å flytte et billigere sted selv, men jeg tror faktisk at jeg hadde følt det litt kvelende å bo veldig mange andre steder :-S Det er en befriende følelse å vite at man har utallige muligheter når det kommer til ALT. Har selv familie og venner spredt over hele Norge, og selv om mange av de bor på veldig pene og hyggelige plasser så hadde det aldri vært noe for meg nettopp fordi man blir så begrenset på små steder. Må legge til at selv om vi bor sentralt så er det likevel ikke noe problem å la ungene leke ute "slemme menn" som du sier finnes da over alt, og jeg synes man hører like ofte om slike på små steder som store. Man lar jo ikke akkurat ungene rave gatelangs i Oslo sentrum kl 03.00 en lørdagsnatt Skulle jeg MÅTTE flytte så synes jeg Fredrikstad og Halden er hyggelige steder eller Kristiansand, men det er litt for langt unna Oslo igjen.
Gjest Skrevet 21. mai 2010 #40 Skrevet 21. mai 2010 Det er jo litt vanskelig å få et "korrekt" svar på det, siden de aller fleste vil nevne sine hjemtrakter, og bomiljø som best Jeg bor på en bitteliten plass i Aust-Agder, 1100 innbyggere, 3 matbutikker og to skoler. Ingen bussforbindelse, og en times kjøring til nærmeste by (Kristiansand). Jeg synes det er helt topp, og kommer aldri til å flytte! Kunne aldri i verden tenkt meg å bo i en by
Panterjenta85 Skrevet 21. mai 2010 #41 Skrevet 21. mai 2010 Kommer an på hvor lite du vil ha det da. Vi flytter til en nabokommune til Kongsvinger nå til sommeren. Kongsvinger har ca 17 000 innbyggere. Kommunen vi flytter til har litt over 6000 innbyggere. Billige tomter, kort avstand til både oslo og Sverige idylliske forhold på finnskogen med finnskogleden og flotte sykkelveier. Gode badevann og fiske/krepsemuligheter. Ordentlig paradis for friluftsinteresserte.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 21. mai 2010 #42 Skrevet 21. mai 2010 Noe som kan være lurt å ta med i betraktning er reiseveien "hjem". For du sier at all familie blir igjen i nord, det betyr vel at det blir noen turer hjem i året, både for ferie, men også ting som sykdom og begravelser, barndåp, reunion på skolen, konfirmasjoner osv gjør at man må ta turen "hjem", med eller uten barn. Og det letter utrolig mye om hele turen består av en svipptur med buss og et direktefly for en billig penge, i motsettning til taxi, buss, tog, fly og flybytte og venting før man er fremme. Ikke dermed sagt at du må bosette deg på Gardermoen, men sjekk opp reisemulighetene før dere bestemmer dere. Kjenner flere som har flyttet med bil til drømmeplassen, og oppdaget at å komme hjem på ferie er en hel liten ekspedisjon før man er framme.
ConsuelaBananaHammock Skrevet 21. mai 2010 #43 Skrevet 21. mai 2010 Opplevelse & kos, 5200 Os! Hehe... 30 min kjøretur til Bergensentrum (det blir snart VELDIG kort vei pga ny vei) Vi har alt man trenger her da, ett senter med masse butikker, sentrum med butikker. Nytt kulturhus på vei, MYE idrett & div for barn & ungd. Ligger ved sjøen, masse fine turplasser. Bowlingsenter, Biljardsenter, bingo, sånn ca veldig mange pizzarestau. osv hehe.. Nå vet jeg ikke hvor langt nord du bor, men det går direktefly fra Bergen til Bodø. Om du skal videre nordover så tror jeg du må ha mellomlanding i Bodø. Er fra nord selv Min mor flyttet nordover igjen for 1,5 år siden men flytter hjem igjen til sommeren. Det er Os som er hjemme -16 700,- innbyggere. -Det er vel min. 8 forskjellie skoler i "krinsene" i kommunen, så man har som regel god mulighet til å ha skolen til barna i nærheten av der man bor (prøvde å telle her, stoppet på 8) -Har badeland, som skolene får bruke med egen badebuss som bringer & henter. -De eldre har det veldig fint her, masse gode tilbud til dem. Så jeg vil si at de eldre lever godt når den tid kommer at de trenger litt ekstra hjelp. Ikke blir de stuet inn på utrivelige rom heller uten noe aktivitet i hverdagen. De har svømming, turer av div slag. De får også reise til syden med sykepleiere. Fine boliger og leiligheter. Vi har flyklubb, motorcross klubb, AmCar klubb, Jakt & turlag, 2 treningssentre, forskjellige typer kamsport typer osv osv... Kunne fortsatt i EVIGHETER her. http://www.midtsiden.no/ (litt lokale nyheter) https://oskommune.no/Los_struktur.aspx?MId1=4
madame Mim Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #44 Skrevet 21. mai 2010 tusen takk for så mange tilbakemeldinger. Var et lurt tips å tenke på at det skal være lettvindt å reise hjem. Å så tenker jeg på evt muligheter for å ta vidreutdanning.=)
ConsuelaBananaHammock Skrevet 21. mai 2010 #45 Skrevet 21. mai 2010 Her har du jo svært gode muligheter med tanke på at det er nærme Bergen )
kroi Skrevet 21. mai 2010 #46 Skrevet 21. mai 2010 Det høres ut som du må komme til Hamar ja. 1 time til Gardermoen for flytur til gamle trakter, 30 min til Elverum, 45 min til Gjøvik og 45 min til Lillehammer (sykepleierhøyskoler med videreutdannninger). Ellers er det Mjøsa ja, med bading (Flotte strender og herlig vann), fiske og båtliv. Kort vei til fjellet, kort vei til Oslo, forholdsvis stabilt klima, gode jobbmuligheter for sykepleiere (både sykehus, sykehjem og hjemmesykepleie, i tillegg til andre tilbydere). Ikke avskrekkende huspriser, flotte barnehager og nyoppussede skoler. Og så er det hyggelige mennesker her. Jeg er innflytter sjøl, og kommer ALDRI til å flytte herfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå