Gå til innhold

hvor i Norge er det best å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å flytte på meg og mine, men aner ikke hvor?

vil en plass mot sør ( bor veldig langt nord slik at det meste blir sørover).

Det må være en trygg plass for barn å vokse opp, å lett å komme i kontakt med folk=)

Noen tips hvor jeg kan flytte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ålesund :)

Skrevet

Bor på Østlandet selv, men Trondheim.

Skrevet

Vel, kommer litt n på hva dere er ute etter. Hva slags jobber dere forventer å få osv. Oslo og omeng er DYRT. Bor selv i oslo nå, men flytter snart. Grunnen er at vi ønsker oss hus, og med normale lønninger er ikke det mulig i osloområdet.

Vi flytter hjem til Telemark og grenlandsområdet. Det er et fint sted og vokse opp, og kjøpt oss hus for en billig penge :) Fortsatt ikke langt fra Oslo om man ønsker nærhet til større byer.

Skrevet

Hva jobber du og evt. mannen din med?

Har dere yrker hvor man kan få jobb hvor-som-helst?

Og hvilke fritidsinteresser har dere?

Det + evt. om man har familie, venner i nærheten ville jeg latt påvirke valget.

For min del er det Oslo som er svaret - her har man alt, men dessverre også skyhøye boligpriser.

Skrevet

er sykepleier å mannen har også et yrke hvor man kan få jobb hvor som helst. Oslo blir nok for stort for oss, men kan godt tenke meg en et tettsted eller små by i nærheten av et litt større sted. Det jeg setter høyest er et sted hvor ungene kan leke fritt å man slipper å være bekymret for masse traffikk, skummle menn/damer osv. Å en plass hvor manfort vil gli i inn i nærmiljøet. Familie blir det nok lite av da de blir boende i nord.. Så man blir jo stående på bar bakke hva nettverk angår..

Skrevet

liker foressten å være ute i marka/ fjellet. Samt sykkling og gå, joggeturer

Skrevet

Jeg ville sagt skien/porsgrunn :) Perfekt størrelse med ca 50.000 innbyggere i hver by. Kort vei til natur, skiløyper, badestrende, både sjø og ferskvann. Er endel på gang der :) Masse butikker, kafe, spisesteder, idrettslag for både voksne og små, bra med barnehager og skoler osv osv... samt at boligprisene fortsatt er til å leve med :) Kort vei til flyplasser om du vil nordover :)

Skrevet

skien/ porsgrunn, hmm kanskje det er boe å tenke på=)

Skrevet

Jeg bor i Drammen, dere må bare komme hit:-)

Skulle jeg ha flyttet så har jeg ofte tenkt på vestfold fx tønsberg/horten.

Hyggelig og deilig om sommeren.

Bare en tanke fra meg..

Skrevet

takk for mange innspill.... Vanskelig å bestemme seg...Men tenker at skal jeg flytte så ma jeg gjøre det nå før ungene blir så store at de skal begynne på skolen.Da vil jeg vite at jeg bor på rett plass slik at jeg slipper å bryte dem opp da. Så blir det tøfft å flytte fra nettverket, men vi er ikke de første å ikke de siste.. Har bodd hele livet( bortsett fra studieårene) på samme plass, sett de samme menneskene, hørt på sladder å jobber 8 år i samme jobben. Ikke så flust med jobb mulighet for meg her på plassen..

Skrevet

Bor i Bergen selv (og det er flott). Skulle jeg flyttet ville det blitt til en av de mange idylliske småbyene på Sør-Landet (Lillesand, Grimstad etc)

Skrevet

Kom til Hamar. Her er det akkurat passe lite, og akkurat passe stort. Vi har båtliv og fiske/isfiske på Mjøsa, Hedmarksvidda til friluftsliv, og det er kort vei til Rondane, Oslo og Sverige. Boligprisene er ikke avskrekkende og det er gode skoler og barnehager i området.

www.hamar.kommune.no

Velkommen!

Skrevet

Oslo er nå mitt soleklare svar. Kunne kanskje vurdert Tromsø,Moss eller Bergen.

Skrevet

Bor selv rett utenfor Bergen - verdens vakreste by;-) Kunne ikke tenke meg å bo noe annet sted i Norge. Ikke for dyrt, veldig sentralt og vakkert.

Skrevet

Tønsberg:) Er en nydelig by å bo i:) Vil aldri flytte herfra:D

Skrevet

Trondheim!!

Er flytta ned fra nord å stortrives!! Kunne aldri tenkt meg å flytte herfra!

Skrevet

Ja, Tønsberg er nydelig. Har bodd et annet sted i noen år nå og det var så fantastisk å komme tilbake til Tønsberg. Alle er så hyggelige og det er så vakkert her *forelsket i byen min*

Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥
Skrevet

Rett i utkanten av Molde,som ligger i Møre og Romsdal fylke:=).Her er det nydelig natur,hav og fjell,akurat passe bebyggelse,flere barnehager,skoler,butikker,kafe..osv.Kansje du har hørt om severdigheter som Atlanterhavsveien og Hustadvika (Ble laget en film en gang på Hustadvika om selen Selik.Han har du vel hørt om? )og Farstadstranda er jeg litt usikker på om er veldig kjent,men helt utrolig vakkert der:=).

Skulle tatt deg en tur til Molde i sommer,er jazzfestival der hver sommer,og da kunne dere tatt bussen (eller leid dere en bil:))uti Fræna for å se.Mange plasser å velge mellom i Fræna! Veldig vakkert her:).

Anbefales:=)

Skrevet

Skulle jeg ha bodd et annet sted enn der jeg bor, uten å ta hensyn til hvor vi har venner og familie, måtte det definitivt blitt et sted på Sørlandet. Et sted rett øst for Kristiansand f.eks. Mer stabilt vær enn det vi har her (stavanger området), nydelig landskap og herlig dialekt :-)

Skrevet

artig at så mange svarer=)

Skrevet

Vil også si TRONDHEIM!

Alle som har flyttet dit nordfra, rikker seg ikke derfra igjen, hehe,

flott by!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...