BlåBlå Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Ser at en Bergans sekk har blitt best i test. Denne har ikke lokk, men åpnes med glidelåser. Både beckmann og bergans har sekker med og uten lokk - men hva er egentlig mest praktisk for en 1 klassing ? De bruker vel uansett regntrekk over sekkene, så det har jo ikke så mye å si for vanntetthet ? Er et slikt lokk bare i veien ? Tar gjerne imot tips og råd.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Vi (altså 8 åringen) har Bergans og vi er kjempefornøyd. Nabojenta har Beckmanns og de er fornøyde de også. Tror det er smak og behag, ikke mange bøker de drar på i 1. og 2. klasse:-)
BlåBlå Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2010 Ok, høres bra ut. Men har dere med eller uten lokk ?
2blå1rosa1ønske Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Som lærer må jeg si at jeg foretrekker sekkene uten lokk (altså med glidelås). Dette fordi man slipper all knotingen med snorer og lokk. Skolegutten her i huset har Bergans, og er veldig fornøgd med den.
BlåBlå Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2010 Ja det er det jeg ser for meg også. Nå er han 6 år, og klarer ikke få opp de klipsene på bhg sekken, siden de sitter så hardt. Da tenker jeg at jeg penser han inn på Bergans. Meeen de er visst ikke så kule som Beckmann sekkene med masse dilldall på. Får lokke med kult pennal eller noe.
BlåBlå Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2010 Fant akkurat beckmann sekk uten lokk også - og MED kult haimotiv. Den så grei ut.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Bergans uten lokk har vi, og det funker fint:-)
Bebés'ilvousplâit Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Her hvor jeg bor får 1. klassingene utdelt signal-oransje sekker når de kommer på førskoledagene (litt usikker på hvem som sponser dem), som alle bruker. Trodde det gjaldt på landsbasis? Imidlertid fikk min 1. klassing Bergans-sekk til 7-årsdagen av besteforeldrene, som jeg tenker han skal ta i bruk til høsten. Den er 25 liter og har glidelåslommer og regntrekk. Jeg vil tro at glidelås er hakket mer praktisk og enkelt for en 6-7-åring å håndtere enn en med lokk og "knepplås".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå