Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 faren nekter. mener dette er en fin oppgave for meg. kjenner at dette irriterer meg når vi begge har mulighet til å gjøre dette. hvordan gjør dere andre det?
Gjest ->>- Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Nekter? Herregud. Jeg slutter aldri å forundre meg over forholdene man kan lese om her inne. Dere andre, som i de som har normale relasjoner til sin partner, snakker sammen om hvordan man best kan organisere hverdagslogistikken ut fra alles behov, og så gjør man det slik.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Hvordan i gjør det?? Vi deler selvfølgelig på oppgaven - akkurat som vi deler på andre oppgaver, byrder og gode når det kommer til familien:) Vo henter og leverer i henhold til hva som passer best den enkelte dag - utfra hvordan arbeidsdagen er, hvem som må jobbe lenger, hvem som har møter, hvem som skal følge på aktiviteter, hvem som handler, hvem som lager mat osv.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Hvorfor mener han det er en fin oppgve for deg? Kanskje han gjør andre oppgaver hjemme som du ikke gjør? Måker du f.eks like mye snø om vinteren og klipper gress om sommeren som det han gjør? Eller andre ting for den slags skyld... Er litt lett å se det partneren ikke gjør, og ikke det han faktisk gjør...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 gjør det selv jeg. Hver eneste dag. Er drittlei. Men det er jo fordi samboeren min jobber på andre siden av byen og ikke rekker å hente før det stenger..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Typisk manneargument, at de måker så mye og slår så mye gress. Nå har jeg vært et år uten eksen, og plenen og den usle måkinga utgjør ikke engang en tyvendedel av alt husarbeidet - selv på en ekstrem snøvinter som i år! Det er likevel ikke hver dag i hver uke det snør, og heller ikke hver dag det skal slåes en plen, så jeg ville ha syntes det var ganske bekvemt faktisk, om jeg slapp klesvask, husvask, innkjøp, bleieskift, henting og levering av unger, støvtørking, matlaging samt å ha generelt overblikk og planlegging (som INGEN menn gjør...) mot bare å rydde snø og slå plenen. Og jeg kan jammen koste på mg å legge om dekk hver mai og oktober i samme slengen.
tante grusom master of law Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Jeg forundrer meg også hvorfor kvinnfolk går med på slikt. Eier dere ikke selvrespekt? Er mennene deres frontallobotomerte? Her leverer og henter mannen hver dag. Jeg henter de få gangene han jobber kveld. Hvorfor? Fordi han har lappen og bil og bruker ti minutter til barnehagen mens jeg som må ta kollektivtransport bruker opp til en time på å levere og komme meg på jobb. Han er smart nok til å forstå at det gangner samtlige om han henter og leverer. Det betyr at jeg har tid og mulighet til å gjøre andre ting for familien som jeg ikke hadde hatt tid til ellers.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Jeg bringer og henter hver dag. Sambo begynner for tidlig på jobb til at han kan levere, og siden vi bare har en bilstol må jeg også hente. Ser ikke helt problemet. Liker å levere og hente ungen min jeg:) Jeg får jo med meg mye mer av hvordan hverdager til ungen er og blir mye bedre kjent med de ansatte i barnehagen enn sambo. Ville ikke vært for uten!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #9 Skrevet 20. mai 2010 Har barnet mitt hjemme jeg. må aktivisere og ta vare på det heeeele dagen. usj a meg. samt at jeg har hus, hage og er gravid. Guuuuuri land!!
MintCondition Skrevet 20. mai 2010 #10 Skrevet 20. mai 2010 Så lenge jeg var student både leverte og hentet jeg stort sett. Også da jeg hadde perm. med minstemann, alt i alt ca 2 1/2 år med henting og bringing. Nå er begge barna i bhg (samme bhg), og vi foreldre i jobb, og her er det...tada...mannen som BÅDE henter og bringer. Det passer bare bedre sånn, han jobber nærmere bhg, og så har ikke jeg sykkelvognfeste på min sykkel. Kremt.
MintCondition Skrevet 20. mai 2010 #11 Skrevet 20. mai 2010 ...mente 3 1/2 år, uten at det på noe vis er relevant.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #12 Skrevet 20. mai 2010 Jeg er alene med jenta mi, jeg leverer og henter hver dag.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #13 Skrevet 20. mai 2010 Litt på bærtur 20.00? Temaet her er fordelingen av familiens arbeid og virke hjemme der begges jobb er utenfor hjemmet, ikke hvordan man selv VELGER å jobbe.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 20. mai 2010 #14 Skrevet 20. mai 2010 Vi kommer til å bytte på å hente iallefall. Her er det jeg som har lappen, og mannen må ta kollektiv eller gå, så det sier seg selv at det tar kortest tid for meg å levere og hente. Jeg kommer stort sett til å levere siden mannen begynner på jobb før meg. Vi varierer på hentinga siden jeg også jobber i bhg og jobber noen ganger til stengetid selv. Da må mannen hente sønnen vår i bhg. Blir nok mest på meg, men det synes jeg er greit jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #15 Skrevet 20. mai 2010 Hvorfor er det så ille å levere og hente ungen sin i barnehagen? Hvorfor nekter han? Hvorfor klager du når du helt klart lar ham bestemme?.. Merkelig!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #16 Skrevet 20. mai 2010 Jeg gjør også stort sett det, men det er mer fordi det passer slik. Når jeg leverer sitter han i bilen(han kjører, og mini må leveres raskt, -av med klærne, kos og så ut døra), og når jeg henter er han enten med eller går hjem å lager middag. Men om det hadde vært fordi mannen ikke gadd og ikke gjorde noe annet hadde jeg vurdert helle forholdet ja!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #17 Skrevet 20. mai 2010 Hehe... Skjønner bare ikke at det er så styr å hente og levere i bhg. Må da være kos å si hadet til barnet og gleden ved å hente det igjen?? få se hva barnet har gjort osv?? Plikter må jo deles selv om jeg passer barnet mitt selv i stede for å overlate det til andre???
Sylteflesk Skrevet 20. mai 2010 #18 Skrevet 20. mai 2010 Vi bytter på. Begge jobber full tid og reiser kollektivt til jobb. Den som ikke har levert, henter og lager middag. Vi prøver å fordele henting/bringing ganske likt, og kommer frem til hvordan det passer i forhold til møter o.l. på jobb, og andre avtaler. Det er en fin oppgave for oss begge å hente og levere i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #19 Skrevet 20. mai 2010 Hvorfor nekter han? jeg er enda i perm med førstemann. Ser for meg at det blir en som leverer/henter, den andre handler, lager middag. å bytter på det når det måtte passe slik.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #20 Skrevet 20. mai 2010 Stort sett leverer han og jeg henter. Noe annet hadde jeg ikke godtatt! Eller for å si det på en annen måte: Han hadde sikkert vist noen slike tegn du beskriver der før også og da hadde jeg ikke fått barn med han! Er handling av matvarer en fin oppgave for deg også kanskje?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #21 Skrevet 20. mai 2010 Vi deler på det en av oss leverer og den andre henter. Vi jobber fullt begge to, og da syns vi det er selvfølge at vi deler det likt. Hadde jeg vært hjemme i permisjon eller jobbet mindre syns jeg det hadde vært naturlig at jeg leverte og hentet mer enn mannen min.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #22 Skrevet 20. mai 2010 Henter og leverer hver dag pga arbeidstidene til gubben, han jobber lange dager fra gryotta til seine ettermiddagen, ungene er ikke i barnehagen mer enn 7-8timer siden jeg jobber deltid.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #23 Skrevet 20. mai 2010 Jeg leverer og henter, siden jeg er hjemmeværende er vel det mest naturlig. Hadde vi jobbet begge to, ville sikkert en levert og den andre hentet.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #24 Skrevet 20. mai 2010 Anonym 21:29: Ja, i din "drømmeverden" hvor mor kanskje er hjemmeværende er det kanskje sånn. Jeg syns også det er koselig å levere og hente. Men i den virkelige verden for mange, hvor begge jobber fullt, ville det blitt fryktelig lange dager på barnet mitt og mye stress for meg, hvis jeg skulle levert og hentet, fra 7.30 til 17. Når mannen min har mulighet til det og jeg syns det er en selvfølge at man deler på det.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #25 Skrevet 21. mai 2010 Ja, jeg skjønner at dere mener det. Min drømmeverden er å gå hjemme med barna,og det får vi til. Hadde jeg måtte gå ut i jobb hadde jeg aldri jobbet 100% kunn for at barnet skal slippe å gå fulle dager i bhg og alt det stresset de hverdagene fører med seg. Dere velger jo selv å jobbe fult og ha en stressa hverdag. kan ikke klage da vel?? er jo deres helt eget ønske og valg?`???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå