Spinella Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Maxi-cosi cabriofix bilstol. Noen som har denne bilstolen? Er dere fornøyd? Er det forskjell i prisen etter hvor man kjøper bilstolen? Hadde tenkt å kjøpe på Barnas Hus, men de er kanskje litt dyre?
snartmammapåny Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Vi hadde den sist og kommer nok til å kjøpe en Maxi Cosi også denne gangen :-) Kjempe fornøyd med merket. Stolen er lett, meget kompatibel med de fleste vognmerkene og gjør det vedlig godt i sikkerhetstester. Den kan brukes med base og bare med bilens belte rett på stolen. Noe som var kjempe praktisk om vi skulle kjøre en annen bil enn den vi bruker til vanlig og som hadde basen montert.
allabarna Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Barnas Hus har tilbud på Maxi Cosi med base nå Løp og kjøp! Koster ca. 2500 kroner tror jeg.
bubben Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Folkens, jeg vill anbefale dere å kjøpe bilstol med 5 punkssele!
Spinella Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2010 Jeg har en gammel bil, så ikke noe isofix. Er ikke denne bilstolen bra da? Hvilke seter har 5 punktssele da? Åååå, har de tilbud nå? Vi må til Trondheim for å dra på Barnas Hus, er fem timers kjøring, og hadde egentlig ikke tenkt å dra akkurat nå. :S
snartmammapåny Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Til små babyer holder 3-punkt. Når barnet blir større må man ha fem punkt. Dette har med vekten på barnet å gjøre. Maxi-Cosi stolen har kommet best ut i flere tester, og den får høy poeng på sikkerhet.
Spinella Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2010 Ja, jeg mente også jeg hadde lest at den hadde blitt best i test. Hærrefred, tenk at jeg er snart tretti år, men er så himla grønn på det å få barn. Ja ja, da har jeg lært noe nytt, tre-punkt til baby og fem-punkt til større barn.
Pinklady og Amalie Skrevet 21. mai 2010 #8 Skrevet 21. mai 2010 Vi leier sete hos IF sikkerhet. det gjørde vi sist gang og var kjempe fornøyd med setene.
bubben Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 acta garco sin miste stol har 5 puknktsbelte å beltebase. hvis d skulle skje en smell skal ilallefall jeg ha 5 punktssele...
NK Skrevet 22. mai 2010 #10 Skrevet 22. mai 2010 Hei! Var på Barnas Hus her om dagen for tips og råd. Maxicosi cabriofix(som den heter tror jeg) med isofix har trepunktssele. Basen kan også festes med belte, til de som ikke har isofix i bilen. De har kommet med et nytt sete nå, Pebble som kan festes på en ny type base; familyfix. Pebble har fempunktssele, mener jeg bestemt hun sa. Hun var også ganske ærlig på at familyfixen var ikke bedre en isofix, bare den nyeste på markedet som har en elektronisk funksjon som sier "pling" når setet er festetriktig. Hehe, flott skal det være;) Cabriofix setet kan festes på vanlig isofix, familyfix, samt med bare belte. Ganske greit! Forvirret det? eller hjalp det? Sjekket i sverige, de har maxicosi cabriofix med isofix base på kathys i strømstad og på babyprofsen på nordbysenteret. Prisen på den er ca samme som norske, men du sparer ca 20% på kursen, til de som allikevel skal dit på harrytur;) Vi gjør det! Ha en fin pinse jenter!
En Prins + Prinsesse Skrevet 22. mai 2010 #11 Skrevet 22. mai 2010 på happyland i sverige..... ) var der i dag, å det var billig og bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå