Klar som et egg! Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 De gangene jeg har vært til inseminasjon har jeg alltid fått med meg en graviditetstest, men denne siste gangen, da det var IVF, fikk jeg ikke det, de ba meg heller ta en blodprøve. Jeg glemte å spørre hvorfor... Er det egentlig hipp som happ? Eller kan det være lurt med blodprøve for å sjekke hcg-nivået? Jeg har flere tester liggende etter de gangene det ikke har funka, så jeg kommer uansett til å ta dem, men lurer på om jeg bør ta blodprøve i tillegg...?
Ugla er mamma! Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Kan det være noen av medisinene som kan virke misvisende på grav.testen? Min første tanke ihvertfall..
Håpefull38 Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Jeg har ikke fått beskjed om å ta blodprøver, og har aldri fått med meg test fra CFC!
snuffe Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Det har ikke egentlig noen betydning hvorvidt du tar blodprøve eller test. Grunnen til at blodprøve er vanlig ved ivf tror jeg er bare fordi man gjerne vil sjekke stigningen i hcg for å kunne si noe om hvor "godt" egget sitter. Både fordi mange har slitt lenge og fordi det er en lett forhøyet risiko for bl.a ektopisk graviditet ved IVF. Om du tar to hcg-blodprøver med et par dagers mellomrom, vil stigningen i hcg kunne si om ting utvikler seg normalt. Noen nødvendighet er det ikke.
Klar som et egg! Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2010 Bra! Da tar jeg bare en vanlig test i utgangspunktet, og så ringer jeg bare cfc og hører hva jeg skal gjøre hvis den er positiv. Shit, jeg føler meg som en tikkende bombe nå, la dagene gå litt fortere!
Håpefull38 Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Er såååååå spent på testen din!!!! XXXXXXXX alt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå