Gå til innhold

Føler meg så lurt av NATUSAL.COM!!

Anbefalte innlegg

Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥
Skrevet

Er med i pointshop.no for å samle masse poeng,og er da med i mange konkurranser.Inne i disse konkurransene spør de da om man vil kjøpe ditt og datt eller om man vil ha det og det "gratis",betale kansje bare porto.Og jeg trykker alltid nei takk til all slik "tilbud".Men ved en feil så KANSJE jeg hadde trykt på ja takk ved en feil.uten at jeg visste det.

Fikk ihvertfall en pakke med Aloe vera brusetabletter fra en plass som heter Natusal.com.1 mnd forbruk på 49 kroner i porto.Jeg sendte inn et angreskjema som lå i eska.Men likevel så sender de like etter 4 MND forbruk! Det lå i 2 esker som kom på en gang.2 mnd forbruk per eske.198 kroner pr eske på 2 mnd.+ porto på 49 kroner 1 gang.Tilsammen 445 kroner!!! Jeg neker å betale regningene,men sender tilbake alt! Og så sendte jeg en mail dit like etter,med en oppsigelse med virkning fra dags dato! Er ingen bindingstid der.

Jeg sendte mailen den 26 april.Men pina det fikk jeg ikke 2 nye pakker på 4 mnd forbruk IGJEN i dag! Forstår heller ikke hvorfor de sender pakker så ofte når en eske er på 2 mnd forbruk,og jeg får 2 esker på en gang,dvs 4 mnd forbruk på en gang!

Hvor skal jeg henvende meg for å få hjelp til dette?? Forbrukerombudet?? Eller andre?

Går bare og venter på purringer og innkassokrav jeg,sånn det er vanlig med slike folk som lurer andre folk..Har heldigvis ikke fått noe enda.Men blir vel snart tenker jeg!

Ikke svarte de på mailen jeg sendte 26 april engang..Er vel vanlig det her i Norge at de skriver en mail når de har mottatt oppsigelse?? Har opplevd det slik hver gang jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår heller ikke hvorfor de skal skrive ut fakturaene så lenge før de sender pakkene! De fakturaene som lå i pakkene jeg fikk tilsendt i dag står det 09.04.10 på.Og jeg sendte den mailen den 26 april.Like etter jeg fikk en forsendelse! De skriver altså ut fakturaer for NESTE periode lenge FØR de sender en forsendelse! Skjønner hva jeg mener?

Altså,de skrev ut disse fakturaene den 09.04,som jeg altså fikk i DAG.Så en stund etter sender de ut de pakkene jeg fikk SIST,altså ca 26 april.

Skrevet

Hæ? Jeg kikket på fakturaene i fikk med pakkene i dag,og det står betalingsfrist 29.4!!! Skjønner ingenting jeg! Kan det ha med flyavgangene kansje! Da skjønner jeg hvorfor det tok en stund før jeg fikk denne pakken siden den forrige.Trodde de hadde sluttet å sende pakker jeg..

Fra den første "gratis"forsendelsen til den neste tok den ganske liten tid,kansje 2 uker eller noe,ikke mer! Skjønner ikke hvorfor de skal sende så ofte pakker...

Skrevet

Det er jo ikke noe å lure på, send det i retur. Ikke åpne pakkene om du får fler, bare send de i retur. Send brev om de har en postadr, i tillegg til mail. Ring de!

Skrevet

Får jeg flere pakker etter dette så ringer jeg! Jeg gruer meg for det fordi det er i Sverige og ikke i Norge.Er redd for ikke forstå hva de sier! Det er jo ikke alt svensk som er forståelig.Dessuten er det dyrt å ringe til Sverige!

Er også irriterende at jeg må betale for å sende tilbake pakkene,selv om de er uåpnet! Før var det gratis så lenge de er uåpnet,men ikke nå mer! Billigere å sende dem hvis de er åpnet får de har en konvolutt som jeg kan ha alt inni for en fast sum som er mye billigere enn å sende dem som de er.

Kunne prøvd å sendt brev i tillegg.

Skrevet

Jeg tror de spekulerer i dette her jeg!

jeg har opplevd noe liknende, bare da handlet det om kostilskudd. Bestilte en prøvepakke, og vips var jeg visst abbonnement med bindingstid 6 mndr, og regningen var 2500!!!

Jeg hadde også sagt opp abonnementet, nektet å hente pakkene på posten etc.

Jeg sendte flere mail, ringte etc men de ga seg ikke siden jeg hadde bundet meg til avtalen ved å si ifra for sent ifølge deres regler etc

Jeg ga meg ikke, sendte en formell klage til de der jeg påsto at jeg hadde tatt opp saken m forbrukerrådet og tv2 hjelper deg. (Førstnevnte var sant, og tv2 hadde jeg tatt kontakt med om de ikke ga seg)

Jeg fikk flere regninger, purringer og tilslutt varsel m inkasso.

Men jeg sto på mitt, mente at jeg var blitt lurt.

Og plutselig fikk jeg brev om at saken var slettet. Men det tok lang tid.

Så ikke gi deg du, det er mye tull rundt forbi!

Skrevet

Ikke gi deg, ring og purr!

Skrevet

Helt seriøst..Jeg hadde garantert ringt tv2 hjelper deg!! Da kommer du sikkert en vei i værtfall ;D

Skrevet

Forhold deg skriftlig til dem og ta vare på kopier av alt du sender. Helst mailm siden datoen på mail er mer troverdig enn en dato man har skrevet på et brev selv. Send tilbake alt og stå på ditt. Så lenge du har skriftlig dokumentasjon på oppsigelse skal du ha ditt på det tørre.

Skrevet

Har tatt vare på begge mailene!

Kan dessverre ikke bevise at jeg har sendt inn angrerettskjemaet da..

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg gikk bare og ventet på det! Og jeg hadde rett! Fikk purring/innkassovarsel i dag! Jeg har virkelig blir lurt!

Hva faen skal jeg gjøre?????????? Må vel ihvertfall ringe dit! Er vel dyrt å ringe Sverige??? Håper jeg forstår hva de sier da! Og at de forstår!

Har panikk jeg nå!!!!!! Tenk da om det går til innkasso??!!

Skrevet

Hele regningen er på 507 kroner og 92 øre!!!!

Skrevet

Inkassovarsel er bare en advarsel om at det kan bli sendt til inkasso. Fortsett å send mail om at du har sagt opp og når du sendte den første mailen om det. Skriv også at du har sendt det i retur med angrefristskjema. Hvis de fortsatt ikke reagerer på mailene du sender og det skulle gå til inkasso, så må du ta kontakt med inkassoselskapet og gi beskjed om at du har sendt varen i retur og sendt mail om at du ikke vil ha flere sendinger, da vil ikke de gjøre noe med det. Regninger som er klagd på skal ikke bli sendt til inkasso og inkassoselskapene kan ikke la renter ol gå før saken er avgjort.

Skrevet

jeg sendte mail både den 26 april(oppsigelse) og sist den 20 mai.Den siste gangen krevte jeg å få en mail på at dette er bekreftet og godtatt.Men nei har ikke hørt en dritt! Og jeg vet jeg har sendt mailen til rett adresse.

Søkte opp Natusal på Google.Inni blant alle sidene der så fant jeg noen svensker som klagde på at de hadde blitt lurt av Natusal! Men ingen norske.Kansje er jeg den eneste norske..Ikke vet jeg..Men tydeligvis er det flere svensker! Og alle som har blitt lurt på i vår,tror det var mai det stod..Merkelig.Kansje det er et splitter nytt firma da..

Skrevet

Du må bare ringe til dem. Forklar at du aldri har bestilt noe, og at du har sendt inn angreskjema når du fikk varer som du ikke skulle ha.

De har ikke rett til å sende deg fakturaer. Stå på ditt!

Skrevet

Og hold deg unna pointshop. Det er tull fra ende til annen.

Skrevet

Fortsett å sende mail hvor du forklarer og sørg for å spare på mailene du sender. Se om de har en adresse du kan sende det skriftlig til (der du sendte angrerettskjemaet kanskje) Hadde nok og prøvd å ringe dem og kommer du ingen vei er det nok lurt å ta kontakt videre med rett instans.

lykke til, for noen luringer altså!!!

Skrevet

har du kontaktet pointshop.no foresten?

Skrevet

Send dem et rekomandret brev der du sier at du bestrider kravet fordi du har angret innenfor angrefrist reglene og har returnert alle pakker du har fått fra dem.

I følge god regnskapsskikk skal inkassobyråer som eventuelt får en sak som er et bestritt krav droppe saken.

Det er forresten ikke spesielt dyrt å ringe til sverige.

Skrevet

Jepp, det stemmer det. Går det til inkasso så ringer du og sender rekommendert brev om at du bestrider kravet og hvorfor (send gjerne med kopi av mailene) så kan de ikke fortsette å sende deg inkasso før selskapet og du har ordnet opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...