Gå til innhold

Sykemelding.....

eldbjorgandrine.blogspot.com

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i prvat barnehage.

Har vert sykemeldt nå i snart 6 måneder.

Har plutselig fått 2 tusen kroner mindre i lønn....

Det er nav som har gitt meg penger denne måneden, tror jeg, ikke arbeidsplassen, for sjefen sa det, at nå skulle nav ta over, tidligere har hun betalt meg, og så har hun fått igjen med nav, men nå skulle nav betale meg direkte.

Er det virkelig slik at jeg får mindre penger som sykemeldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det skal ikke ha noen betydning. Ei heller hvem som utbetaler (bortsett fra at det kan påvirke feriepengene neste år). Sjekk utbetalingsslippen og se om du finner en forklaring, ta evt kontakt med NAV og hør hvordan de har regnet.

Skrevet

Huff, nei det var det jeg håpte. Jeg jobber 60% stilling, og får vanligvis utbetalt 10500, men nå var det kommet inn 8600 kr.... og så står det bare "overførsel" på netbanken, jeg aner ikke mer.

Nav har heller ikke utbetaling den 20. Men det har vi på jobb.... men jobbebn kan jo heller ikke bare gi meg 2000 mindre......

Ååååh, frustrert, har regninger............

Skrevet

jeg tror nok det som er saken er at arbeidsgiveren og nav har forskjellige utbet.datoer, om du f, eks har fått utbet den 20april fra arbeodsgiver, og nå har fått 10 mai fra nav, så er det ikke en hel måned du har fått for hos nav, men på totalperiode vil det bli rett likevel!

Skrevet

Hvis du gikk opp i lønn etter at du ble sykmeldt, så kan det være slik.

Det er også ikke umulig at det er noe forskjell på hvordan man regner. Nav regner de aktuelle arbeidsdagene, mens arbeidsgiver gir deg månedslønn så vidt jeg vet. I mai er det mange høytids/helligdager.

Skrevet

Jammen, når jeg leser på Nav sine sider om når det er utbetalinger i mai, er 20 mai ikke nevnt............ Da er det kanskje ikke penger fra Nav da?

Gjest irismor
Skrevet

Du ser det nok på nettbanken i morgen. :-)

Men kjedelig å lure da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...