Oliva Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Jeg hadde en ringerunde til samtlige av Bergens gynekologer i går for å prøve å få en time til scanning av follikler i slutten av måneden. Det viser seg at alle gynekologene er avgårde på en kongress akkurat den dagen jeg trenger time (hva er oddsene for det, egentlig?), så det var umulig å få time noe sted. Jeg kom til slutt til hos Majorstuaklinikken, for der er det ikke gynekologene som utfører follikelscanning, men sonografene. Er det noen av dere som har vært til scanning hos sonograf i stedet for gynekolog? Dette er vårt første forsøk, så jeg aner så lite om hva som er vanlig og hva som er greit. Vil sonografen kunne tolke resultatene like bra som en gynekolog? Timen koster 1200 kr og jeg har allerede begynt å bekymre meg for om jeg må tilbake til en ny scanning etter noen dager, i tilfelle folliklene ikke er modne nok...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Sonograf er spesialutdannet til å ta ultralyd, så jeg vil anta at de vet hva de driver med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå