Gå til innhold

Hjelp! Sutter på brystet ettermiddag/kveld, spiser ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter på 8 uker som i den siste uken har begynt å sutte på brystet istedenfor å spise ordentlig. Dette begynner på ettermiddagen (ca kl. 16), og varer hele kvelden. Har da ei tulle som ikke blir mett, tar kun et par svelg før hun begynner og sutte, og skal ligge på brystet mitt hele ettermiddagen/kvelden til jeg omsider får henne i seng rund 02.00. Prøver iherdig å få henne til å suge ordentlig ved gniing av føtter, hender og alle slike tips, men hun ligger bare der og sover og sutter. Dette fører igjen til mindre melk, føler meg helt tom på kvelden. Morning og dagtid er ikke noe problem, da spiser hun som bare det og sover 3-4 timer før ny mating, men ettermiddag/kveld er det umulig å legge henne fra meg. Tidligere sovnet hun ca 23 og sov til 04-05 tiden for å få mat og sov igjen til 7-8 tiden - men nå har jeg det gående til 02, sover til ca 7-8, men begynner å bli temmelig lei/irritert av å ha henne på meg hele kvelden. Vurderer å forsøke flaske i kveld for å se om hun spiser mer da. Noen med erfaring/tips? Jeg klikker snart! Skal også nevnes at hun ikke er intr i smokk :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Virker frøkna di utilpass på det brystet? Jeg har en jente på 9 uker som på kveldstid ofte spiste lite og var utilpass på det ene brystet. Noen ganger ville hun ikke ta det engang. Jeg tok henne med til kiropraktor, og det viste seg at hun har en kjempelåsning på den ene siden av nakken. Et par ganger med behandling og frøkna spiser på begge sider og sover bedre!

Skrevet

Det er begge brystene, har ikke noe å si hvilken side - og hun virker ikke utilpass, ligger bare der og sutter og koser seg. Gikk heldigvis bedre i går kveld, da spiste hun ordentlig hver gang jeg la henne til. Men merker jeg har lite melk om kvelden, snakket med helsestasjon som sa jeg kunne gi henne litt på flaske om kvelden for å se om det hjelper...

Skrevet

Lite melk på kvelden er helt normalt. Den er feitere. Morgenmelken er mindre fet og det er mer av den.

Prøv å holde deg til måltider, så du ikke blir sittende med puppen ute hele tiden. Er hun sulten, så spiser hun da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...