Gå til innhold

Trenger gode forlslag til sommerlektyre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner at jeg er på vei ut av ammetåka, og kan endelig få tid til å lese litt. Jeg er ikke helt oppdatert på bokfronten, så det hadde vært fint med forslag til gode bøker.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Spørs hva du liker, og om du skal ha norsk eller engelsk?

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet altlesende (bortsett fra serielitteratur og "så fælt hadde jeg det, men jeg klarte meg bøker"), og foretrekker å lese på norsk. Lurer litt på om jeg skal lese Vidunderbarn(?) , min mor har prakket på meg Kanusgård, leser gjerne litt krim, men trenger noe mer å tygge på iblant. Noen favoritter er:

Italo Calvino: Hvis en reisende en vinternatt

Jette Kaarsbøl: Den lukkede bok

Amy Tan: Å redde fisk fra å drukne

Alt av Tomm Kristiansen og Torbjørn Færøvik på lydbok

Per Olov Enquist: Livlegens besøk

Min guilty pleasure er Rosamunde Pilchers Veien hjem, den leses en gang i året...

Skrevet

Siste boka jeg leste var en feelgood-bok. "Spis, elsk, lev" eller "Eat, pray, love" på engelsk. (Elizabeth Gilbert.)

Ellers liker jeg Isabel Allende sine bøker. Hun beskriver og skildrer sånn at man virkelig føler man er der hun er. :-)

Gjest sug lut
Skrevet

Har du lest noe av Hanne Vibeke Holst? Kongemordet, eller Kronprinsessen, eller trilogien Thereses tilstand (og så husker jeg ikke de to neste)?

Skrevet

En som var virkelig bra en " we need to talk about Kevin", vet ikke om den er paa norsk og den er saavisst ikke en "feel good" bok, men veldig bra.

En annen god bok er " gresshoppen og fuglen" av Hanan et eller annet.

Skrevet

Shantaram - Gregory David Roberts

foeyer til denne.

Skrevet

Har ikke lest noen av dem!

Skrevet

Takk for forslag. Nå skal jeg gå igang med å skaffe til veie noen av dem.

Gjest sug lut
Skrevet

Nå har jeg funnet de to andre titlene: nr 2 heter Det virkelige livet, og nr 3 En lykkelig kvinne.

Ellers leser jeg veldig lite på norsk men jeg granska hylla og fant Trynefaktoren og Den nye Dylan av Torgrim Eggen, som jeg likte godt begge to.

Skrevet

Jeg anbefaler på det varmeste serien om utvandrerne av Vilhelm Moberg.

En av sveriges beste forfattere. De er romaner om utvandrerne til USA på 1800tallet. Utrolig vakre og gripende romaner med ett fantastisk godt språk.

Skrevet

Utvandrerne består av fire bøker som henger sammen.

Skrevet

Saras Nøkkel av Tatiana de Rosnay, fantastisk bok! :-)

Skrevet

Signerer sug lut på Hanne Vibeke Holst sine bøker. Gode!

Ellers ble jeg veldig fascinert av "Øya" av Victoria Hislop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...