ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Er 100 prosent sykmld nå i 2 uker og holder på og gå på veggen hehe .. etter 2 uker er det tilbake på jobb 40 prosent som jeg har jobbet siden 8 uke ca.. Og hva bedriver dere tiden me hjemme når alle andre er på jobb og slikt :/ ???
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Jeg kan vel egentlig kalle meg sykmeldt, da jeg måtte avbryte utdanningen min når jeg var 18 uker på vei eller noe sånt, pga svangerskapet. Det var legen min som sa strengt til meg at det ikke gikk da jeg var sengeliggende med konstant spying osv. Nå får jeg ikke ta noe småjobber heller, da jeg sliter med kraftige kynnere, å har en prematur fødsel bak meg, så her sitter jeg da! hehe. Jeg har heldigvis en sønn på 2 år og 7 mnd som beriker dagene mine, men han går i barnehage, så er jo noen dager jeg er her hjemme alene store deler av dagen. Men når formen tillater det har jeg han hjemme så finner vi på noe koselig:) Tipset jeg kan gi er at det er jo en grunn til at du er sykmeldt, å at du burde bruke tiden nå som du har mulighet, til å lytte fullt og helt til kroppen din. Hvil deg når du vil det, ta en lang dusj når du vil, les en bok, sitt på dataen, gå deg en tur i finværet ++
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2010 ja grunnen til at jeg er sykemld, er at jeg har en veldig tung jobb med masse løfting, og mye farting hele dagen. Men har en sønn som går i bha. men på dagtid kan dagene bli lage før mann og barn kommer hjem. men kan kanskje skaffe meg en hobby.. hehe strikke lappeteppe lr noe ..
doble<3<3 Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Lurt å finne seg en hobby ja =) Bruk også dagene til å gå en liten tur i sola og slapp av.. Det blir jo fullt kjør igjen om to uker ;p
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2010 Ja skal tilbake igjenn i jobb en uke da, 2 dager i uken... men så skal jeg tilbake til legen igjenn og se hva som skjer.. gå tur skal jeg begynne med.. bra start på sommeren med finvære ivertfall
delphi Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Jeg er også sykmeldt, er i uke 17 og har vært helt eller delvis sykmeldt siden uke 9 den første tiden pga voldsom kvalme null energi. Ble kjempegla da dette gav seg og tenkte nå skal jeg jobbe masse (er lærling på sykehjem). Men da fikk jeg bekkenløsning. Vet ikke hva som skjer framover det er så tidlig ennå. Jeg sliter også innimellom med å få dagen til og gå, også fordi bekkenet er så vondt så jeg sliter med å gå turer og må være mye i ro.
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2010 delphi: Uff ja skjenner til den kvalmen hadde jeg også til uke 14 ca, sliter me bekkenløsning her og men ikke så volsomt enno, men når jeg er på jobben merker jeg det ekstra godt, ¨så er igrunn deilig og være hjemme og slippe "smerten" etter jeg har hvert på jobb .. Hvor kommer du fra i lande da ?? Jobba på en del sykehjem før, og er tungt i seg selv d.
delphi Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 jeg er fra trøndelag. ja det er tungt i seg selv og jeg halta meg igjennom et par uker der med vondt i bekkenet, men det er voldsomt slitsomt og tok alt jeg hadde av krefter. Går til fysio nå da og håper det kan hjelpe litt... Du må prøve å passe på deg selv da slik at du kanskje unngår at det blir verre.
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2010 Gikk til fysio med første mann, og det hjalp litt så skal spørre legen om henvisning neste gang... ja er derfor jeg vil bli 100 prosent sykmld mer enn de to neste ukene pga jobben min, for blir ikke noe bedre av og jobbe der, men legen min skal prøve fram og tilbake me og sende meg tilbake til jobb, og aktiv sykmld så 60 prosent, hun er veldig streng me sykmld, og jeg skjønner det, men men får se hva som skjer framover og håpe på det beste Du får ha lykke til videre oxo håper jeg du blir ivertfall litt bedre i bekkene av fysio er ikke noe morro og gå rundt og ha den vondt, men får tenke på "premien" om noen mnd :-)
lucky meee:) Skrevet 20. mai 2010 #10 Skrevet 20. mai 2010 Hei du:) Jeg var sykemeldt fra ca uke 9-13 pga kvalme. Dette gav seg heldigvis og jeg har vært i full jobb etter dette. SIste uka har jeg fått en del kynnere og tror at "trøkket" på jobben har en del av skylden. Fikk råd av jordmor om å ta det litt rolig og begynne på magnesium tabletter. Hvis dette ikke ser til å hjelpe vil jeg nok måtte sykemelde meg, om ikke fult så iallefall 50%. Håpe tablettene hjelper, for det blir laaaange dager og langt svangerskap hvis jeg skal gå hjemme til september:)
delphi Skrevet 20. mai 2010 #11 Skrevet 20. mai 2010 Ja jeg sier jeg skal takle det meste så lenge alt er i orden med nurket og jeg sitter me babyen i armene i november:) skal på ordinær ul 7 juni, men det føles så lenge til hehe
*shira* Skrevet 21. mai 2010 #12 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har vært 50% sykemeldt siden uke 14 pga av bekkenløsning og er generelt utslitt! Jobber i i barnehage, og dagene er travle og tunge.. Var til legen denne uken pga av at jeg har gått med konstant dundrende hodepine i 2.5mnd nå. Og ble sykemeldt fullt i en mnd.. Er jo helt ferdig jeg.... Har prøvd akupunktur, men uten noe virkning... Mest sannsynnlig er det jo hormonene som er grunnen?...Men det er utrolig tussig... Håper det blir bedre, for jeg har ikke termin før i nov!!!!
høstbarn:) Skrevet 21. mai 2010 #13 Skrevet 21. mai 2010 Jeg er ufør pga bekkenet mitt fra forrige svangerskap, så er i dårlig forfatning nå når jeg er gravid igjen. Men kan jo fortelle hva jeg bedriver dagene med:) Sover gjerne litt lenge. Ordner meg. Spiser en GOD frokost. Koser meg med kaffe og avis. Setter kanskje på en klesmaskin eller oppvaskmaskin. Ser litt TV på dagtid, da bekkenet mitt har det best på sofaen:) Er litt på dataen. Hører på radio. Snakker litt i telefonen. Tar gjerne imot besøk (mange som jobber turnus eller er skoleelever som titter innom). Smårydder litt, betaler regninger, vanner blomster. En til to ganger i uken tar jeg meg en tur ut, besøker mamma eller går på kafe. Prøver å ha middagen på bordet til gutta mine kommer hjem:) Slapper av heeeeele ettermidagen og kvelden:) Mannen min gjør dermed alt med stell av gutten vår, løfting, kjøring og henting i barnehagen. Han støvsuger og vasker hus. Og gjør ellers alle ting som krever ok helse.
Kanutten83 Skrevet 21. mai 2010 #14 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har vært fullt sykemeldt siden uke 10, er nå straks 22 uker på vei. Først ble jeg sykemeldt pga ekstrem kvalme som endte med innleggelse, når kvalmen gikk over var jeg totalt utslitt etter uker med lite næring og har fremdeles ikke fått tilbake noe særlig overskudd. I tillegg sliter jeg veldig med svimmelhet, blir jeg stående stille mer enn et par minutter risikerer jeg å besvime... Så med en jobb som består av kun gåing, ståing og masse løft så funker jeg ikke der. Har en gutt på 2 1/2 år som krever mamma'n sin når han kommer hjem fra barnehagen også, så bruker formiddagene til å slappe av så jeg har overskudd til ettermidagen. Er tidlig oppe for å levere i barnehagen og så er det jo alltid en vask som må settes på, kjøkken som må ryddes og diverse småplukk, fordelen er jo at jeg kan ta det i mitt tempo, jeg kan ta akkurat de pausene jeg trenger og så lange jeg trenger. Men visst savner jeg jobben og det ser ikke ut til at jeg kommer meg tilbake før etter permisjon heller, men det får heller gå
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 21. mai 2010 Bekkeløsning er noe forferdelige greier :/ Jeg har prøvd og si till gubben min at jeg ikke bør støvsuge og vaske gulv pga bevegelsen pga bekkene, jeg har også sagt at jeg ikke bør løfte så tungt, men er jeg som må som regel vaske hus, kjøre og hente i barnehagen, stelle guttungn lage middag.. så jeg holder på og bli gal at han tar for gitt at jeg må gjøre allt .. :/ Så no orker jeg ik og ta huse så skal han få se åssen det blir når ikke jeg går og vakser hele tiden. Han tror at så lenge jeg er sykemld har jeg "fri" fra jobben, men men .. Tenker at jeg skal prøve og ta meg en tur i finværet i dag :-)
høstbarn:) Skrevet 21. mai 2010 #16 Skrevet 21. mai 2010 Jeg tror du må ta deg en runde med gubben din og forklare han hvor farlig bekkenløsning egentlig er. Du kan jo bruke meg som skrekkeksempel:) I forrige svangerskap var jeg "flink pike" og var aldri mer enn 50% sykemeldt. Presset kroppen min til det ytterste, mye fordi jeg syntes det var kjedelig å være hjemme. Så utrolig naiv tenker jeg i ettertid. Det er mye husarbeid du kan gjøre, av lette ting og i ditt eget tempo. Det er bare unntaksvis at jeg løfter eller noe sånt, hvis småtten har slått seg for eksempel klarer jeg ikke å la være å ta han opp. Men resten MÅ gubben din gjøre. Han vil vel ha en partner som blir seg selv igjen når svangerskapet er over?!?
kattta Skrevet 21. mai 2010 #17 Skrevet 21. mai 2010 Jeg er 17 uker på vei, og er ikke i jobb. 'De første ukene var jeg sykemeldt. Men nå er jeg i svangerskapspermisjon pga yrket. Alle som jobber i yrker med kjemikaler, tunge løft, og ting som kan være skadelig for fosteret har mulighet til å ta ut denne type permisjon som varer til 3 uker før temin. Da sparer man på sykemeldingen om man skulle trenge den senere til noe. og i tilegg får man vanlig lønn som om man var i jobb. Dagene hjemme blir litt lange... men bedre å ha noen lange kjedelige dager hjemme, enn¨å være utsatt for noe på jobb og bare bekymringer.
MammaTherese84 Skrevet 22. mai 2010 #18 Skrevet 22. mai 2010 Jeg er også sykemeldt...har vel strengt tatt vært d siden januar... med kun noen korte jobbperioder innimellom. De første ukene var det kvalmen som regjerte sterkest, nå har bekkenet tatt over Om dagene gjør jeg ikke så mye..får litt besøk av venninner som har fødselspermisjon, sover, spiser og på en god dag kommer mannen hjem til ferdig middag;))
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 23. mai 2010 #19 Skrevet 23. mai 2010 Først var jeg sykemeldt fra 5-12 uker pga habituell abort og jeg var bare så redd for at det skulle skej igjen (mistet 3 ganger i 2009). Deretter jobbet jeg 14 dager før bekkenet bnegynte å krangle såpass at noe måtte gjøres; så jeg begynte med 25% SM, økte deretter til 50% SM etter noen uker og har nå vært 100% SM siden jeg var 20 uker på vei. Er nå 25+4 og jeg kommer nok ikke tilbake i jobb før permisjon dessverre. Blir jo lange dager hjemme med guttungen i bhg og mannen på jobb fra 7-17 hver dag og mye helg i tillegg, men jeg klarer ikke å ta meg av guttungen hele dagen alene, så jeg må han han i bhg, men prøver å gi han litt kortere dager da (fra ca kl 10 til 14-15) har nå full bekkenløsning foran og bak og er til behandling 3 dager i uken... Det er kjedelig å ha det slik, men helsa først sier nå jeg. Prøver jo å gjøre litt husarbeid i rolig tempo og ta noen turer i skogen. ligge på sofaen, spve litt, se på tv, være litt på pc, strikker litt og besøker venner og familig i ny og ne. Dagene sniker seg avgårde, men jeg kjenner det skal bli godt å bli litt mer mobil igjen. Har fryktelig dårlig samvittighet ovenfor guttungen som ikke får den oppmerksomheten han fortjener.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå