Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Jeg har niesen min på 19 år boende hos meg og begynner å bli veldig lei av oppførselen hennes . Ikke gidder hun å gå på skolen ,hun er ute hele natten og ruser seg og sover hele dagen .. Hun har ingen andre hun kan bo hos og hun har prøvd å bo for seg selv ,men det funket ikke så bra . Hun er en veldig umoden 19 åring som har hatt det veldig tøft hele tennåringstiden og er preget av dette. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger ,jeg har prøvd alt (kjeft ,trusler ,ros osv).Jeg vil ikke sitte å se på at hun kaster bort livet sitt på dårlige venner (som har fått/får henne med på mange idiotiske ting)og dop . Jeg kan ikke gi henne opp ,men vet ikke hva mer jeg kan gjøre for henne ... Noen tips eller råd ?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Hun er voksen selv om hun oppfører seg umodent, så kan du stille krav til henne. Si at dersom hun skal bo hos deg gjelder følgende regler : gå på skole/ ev. ha annen sysselestting, rusforbud, ev. andre ting dere blir enige om. Bryter hun avtalen må jenta ta konsekvensene og flytte.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Hun er aldersmessig voksen og bør lære å ta ansvar for seg selv. Du bør ikke gi henne penger, hun må selv finne en jobb. Med mindre hun bestemmer seg for å gå på skole. Jobb kan kanskje hjelpe henne å ta mer ansvar. Det høres ut som om hun sliter med både det ene og det andre. Kanskje hun trenger noen å prate med??? En terapeut eller lign., men det koster også penger. Det høres nesten ut som om hun har gitt opp seg selv.... Jeg synes det er fint at du stiller opp for henne! Men hvis det går ut over deg selv, dine egne barn og familie så må du si klart ifra om at det ikke går. Dere kan sette krav til henne, men det som mangler nå og er det viktigste for henne å lære er at hun setter krav til seg selv.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Hun har en deltidsjobb og går 2 året på vgs,men har så mye fravær på skolen at det er tvilsomt at hun består. Jeg har snakket med henne 10000000 ganger om skolen ,at jeg ikke tolererer rus (narkotika) i mitt hus osv... Hun bodde her fra hun var 17 til hun var 18 år og det var ett h........ og hun måtte flytte ut .Men det gikk ikke så bra for hun når hun bodde alene og hun flyttet inn her igjen . Pratet med faren hennes i stad og han har fått seg leilighet her nå (han har bodd 3 timer unna)og da flytter hun sammen med han . Det jeg syns er så fryktelig synd er at hun har så utrolig mange muligheter som hun bare driter i .. Hun er en kjempe pen jente som er verdens vandt (har bla bodd i Costa Rica og Usa )Hun snakker 4 språk Og moren hennes holder på og fikse green card til henne sånn at hun kan bo i usa (Hvor mange er det som får den sjansen ?)Men hun kan ikke misbruke flere sjanser nå for da får hun ikke green card (da tenker jeg på dop ol.) Det er bare så trist å se HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå