Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Sønnen vår var i nærheten av en jente på 17. mai som dagen etter fikk vannkopper. De lekte ikke med hverandre, men stod i nærheten av hverandre i f.eks fiskedamkøen. Nå har det seg slik at sønnen vår skal ta MMR-vaksinene om 2 uker. Dette er en vaksine som jeg etter nøye overveielse har vurdert å gi, men som jeg er skeptisk til. Jeg ønsker dermed ikke at barnet skal brygge på noe i tillegg. Vet at vannkopper smitter lett, men så lett som dette? Et alternativ er å utsette vaksinen, men problemet her er at fetteren til denne jenten går i samme barnehage som eldstemann (som ikke har hatt vannkopper). Fetteren var sammen med denne jenten hele 17. mai og jeg regner med at han dermed bringer med seg smitten til barnehagen og at eldste dermed kan ta smitten med seg hjem når som helst etter dette (om flere blir smittet). I tillegg kan jo denne jenten ha smittet andre som vi har kontakt med. Vi skal i tillegg reise vekk og skulle gjerne satt vaksinene før vi reiser. Er barnet blitt smittet og vannkoppene bryter ut før datoen for MMR-vaksinen så er det jo ikke noe problem, da bare utsetter vi. Problemet er om vannkoppene ikke har brudt ut. For da vet vi jo ikke om han brygger på noe eller ikke, og eventuelt hvor langt han har kommet i forløpet. Hva hadde dere gjort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå