Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som vet hva man må studere eller hvordan man går frem for å bli barnepleier?

Lett og lett på nettet, men finner ikke noe ordentlige svar.

Tusen takk til de som svarer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vet hvertfall at man kan gå helse og sosial vgs og så omsorgsarb eller hva det heter.

Så er det 2 år videreutd som barnepleier.

Skrevet

Før i tiden var den en videreutdanning fra hjelpepleien. Også nettbasert gikk det an å ta. (vurderte det selv da jeg var hjelpepleier, men nå har jeg heller tatt spl)

Nå blir det vel da en videreutdanning for helsefagarbeiderne vil jeg tro.....rart du ikke finner noe om det!!!! hmmmm....

Skrevet

Det finnes ikke utdanning for barnepleier lenger. Det er en yrkestittel som "dør ut"

Skrevet

Feil!

Det finnes utdanning for barnepleier!

Man må være utdannet hjelpepleier (nå helsefagarbeider), jobbe 1 eller 2 år og så ta videreutdanning i barsel og barnepleie..

Vet ikke åssen det er rundt omkring, men i Østfold kan man ta utdannelsen på Østfold tekniske fagskole.. (eller noe i den duren der)

Skrevet

Vet ikke hvorvidt det fortsatt finnes utdanning for barnepleie, trodde gentlig ikke det men mulig jeg tar feil.

MEN det jeg vet, etter å ha jobbet de siste årene på barsel og nyfødt intensiv avdeling er at dette er et "utdøende" yrke, det blir ikke ansatt nye barnepleiere lengre (ihvertfall veldig få). De som allerede er i jobb får såklart gå frem til pensjonsalder og så blir stillingene gjort om til sykepleierstillinger.....

Så sånn jobbmessig i fremtiden er det kanskje ikke den lureste linjen å velge selv om det mulig fortsatt finnes noe sted...

Skrevet

Nå er det noen år siden jeg tok barnepleien (pedagogisk). Men om jeg da skulle tatt skolen for å ev jobbe på sykehus måtte jeg gjort dette på Gjøvik. Om de fortsatt har dette vet jeg ikke, men dersom du skal jobbe i bhg så er det nå barne og ungdomsarbeider du må gå. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...