Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Ammet tvillingene i 11 mnd. Nå ammer jeg lillebror på 5 uker
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 1. mann: 4 mnd. 2. og 3. mann (tvillinger): 2 uker
The Bad Gal Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 21-22 måneder. (bare litt på mårningen de siste månedene) Hadde ammeopphold i 4 mnd, så var det på'n igjen med barn nr.2, som jeg for tida fullammer. Blir rart å en gang ha pupper som ikke skal henge uttafor klærne til bruk/tørk.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Førstemann ammet jeg til hun var ganske nøyaktig 2 år. Andremann ammet jeg til hun var 16 mnd. Er gravid igjen nå og tipper jeg kommer til å amme tredjemann rundt 12 mnd. Kjenner jeg fikk litt dosen sist...Og det er ikke lenge siden.
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Ammet til han var 19-20 mnd. Da skulle vi begynne på nytt barn, hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok ammet lengre.
Gjest Skrevet 20. mai 2010 #9 Skrevet 20. mai 2010 Nesten 1 år, men da var det virkelig tomt. Han kikket bare på meg siste gangen, som om han lurte på hvem det var vi forsøkte å lure....
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #10 Skrevet 20. mai 2010 Huff nå får jeg skikkelig dårlig samvittighet her altså. Ammer bare jenta mi om natten og morgenen, hun vil ikke ha pupp om dagen. Bare skriker når jeg legger henne til. Men pumper meg da så hun får mest morsmelk. Og litt erstatning når hun er utolmodig og jeg ikke har rukket å pumpe. Men er også deilig å ikke amme, fikk aldri til det ordentlig uten ammepute, og måtte ha med den overalt. Og hun brukte meg som smokk, og fikk for lite mat. Nå har jeg mer kontroll, og ei blid og fornøyd tulle. Men har fortsatt dårlig samvittighet, for jeg hadde så lyst til å fullamme en god stund!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #11 Skrevet 20. mai 2010 13:10, du har ikke noen grunn til å ha dårlig samvittighet for barnet ditt. Du har prøvd, og hun får fortsatt mest morsmelk. Jeg synes du er flink!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #12 Skrevet 20. mai 2010 takk Det trenger jeg å høre altså, syntes det var så koselig å amme, og ble så lei meg når det ikke gikk. Men hun er vel like glad i meg og har den samme kontakten selv om jeg ikke ammer. Prøver da å gjøre hver mating ekstra koselig med litt synging og prating, også kan vi ligge å se på hverandre og kose oss 13.10
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #13 Skrevet 20. mai 2010 2,5 år og 1,5 år. Hadde litt dårlig samvittighet for minste siden hun ikke fikk lile lenge som broren, men det passet så bra å slutte da. Forøvrig så var det mye enklere å slutte etter 1,5 år enn etter 2,5 år. Eldste maste om pupp i flere måneder etter jeg sluttet. Minste kan jeg ikke huske at hun ba om pupp engang når vi hadde sluttet.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #14 Skrevet 20. mai 2010 Jeg trappet gradvis ned til kun morgenmåltidet var igjen. Så ble jeg gravid igjen, og det gjorde dritvondt å amme. Men to dager etter psitiv graviditetstest ville hun ikke ha mer. Da var hun fjorten måneder. Jeg er veldig glad for at det gikk fint å amme såpass lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå