Gå til innhold

Navelstreng rundt halsen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var på 3D ultralyd idag og så at navlestrengel lå rundt halsen. Flere som har opplevd å se dette? syns ikke det var noe morro. Nå kommer jeg til å være bekymret resten av svangerskapet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duu! Det er iikke noe farlig!:) Min har også det, å jeg ble like redd som deg, å sa "Jammen det der er jo ikke bra!!Han kan jo bli kvalt!"

Da smilte de på sykehuset til meg å sa at det var IKKE farlig. Hun sa:

"Hvor ellers skal den navlestrengen være da?:)"

Altså, hun sa at den er lagd såpass at den ikke skal legge knuter på seg, den skal ikke stramme seg el.

Det var visst helt ufarlig, å antall barn som blir født med navlestrengen rundt hode, å som blir kvalt av det, er ekstremt lavt!

Skrevet

Det er ikke farlig. Bayen har sasynligvis viklet den av igjen nå. De turner så mye rundt der inne at det er større sjanse for å få den rundt halsen enn motsatt.

Og i alle fall er det ikke farlig å ha den rundt halsen før under selve fødselen.

Den er som en over meg skrev, den er veldig elastisk og laget for å ikke stramme og slå knute på seg.

Så kos deg videre med babyen.

Skrevet

Gynekologen sa også til meg at navlestrengen er et eget organ - som løser seg selv opp når den blir satt knute på. Så hvis babyen har navlestreng rundt halsen under fødselen, så skjer det UNDER fødselen... :) Virka som han hadde veldig peiling, fortalte ham at min førstefødte hadde navlestrengen 3x rundt halsen da han ble født (og det gikk kjempe fint!:), og det var da han sa det... Navlestrengen er lagd for å tåle vikling og knuter og klemming... :)

Skrevet

Hiver meg på denne! Er ikke farlig, og dette endrer seg gjerne hver time når barnet snur seg. Gutten min ble født med navlestrengen 2 ganger rundt halsen. Dette skjedde under fødselen, men var ingen problem. Eneste minuset var at far ikke fikk klippe den ettersom de ville gjøre det kjappest mulig. Men gutten gikk det bare fint med :-)

Skrevet

så godt å høre da dere! Merket at jeg ble veldig beskymret for dette! Takk for svar :)

Da skal jeg bare kose meg videre og ikke tenke så mye på det :)

Skrevet

Begge mine barn hadde navlestrengen rundt halsen når de ble født. Gikk helt fint det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...