Gå til innhold

Når vi er inne på acnehud.. Hva er best av Skinoren, Abirela eller Delacin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kremer på resept.

Jeg har store porer og mye smånupper og sorte prikker. Og fast 3-10 småkviser rundt om i fjeset. Av og til underjordiske.

Drita lei!

Skrevet

jeg har bare prøvd skinoren, og er VELDIG fornøyd med den. har det omtrent som deg.

Skrevet

Ingen av dem. Tetralysal i 6 mnd hjelper mye bedre enn kremene.

Skrevet

Tetracylan?

Er det antibiotika i pilleform?

Skrevet

Jeg skrev Tetralysal, det er en tetracyclin, antibiotika i pilleform.

Skrevet

tetralysal er også antibiotika i pilleform. Hvis du har underjordiske eller kviser som lager arr, bør du gå på roaccutan.

Skrevet

jeg brukte tetracyklin og skinoren. Var fornøyd i begynnelsen, men plutselig ble huden min veldig fet. Må tørke panna med papir et par ganger til dagen, og papiret blir oljete. Jeg har i tillegg fett hår, og luggen aller verst siden den ligger inntil den feite panna. Har sluttet med begge deler, men huden er like ille. I tillegg har jeg fått hundrevis av hudorm på brystet og skuldrene.

Høres jeg ikke lekker ut?

Skrevet

Roaccutan kurerer kviser. Høres ut som noe du bør prøve siden du har vært gjennom antibiotikabehandlig allerede.

Skrevet

Oi, hørtes skummelt ut.

Skrevet

Det er ikke skummelt i det hele tatt. Går på det nå og det enste jeg merker utenom mye bedre hud er tørre lepper og litt tørrhet i ansiktet. Koster bare 1200 kr, resten dekkes av det offentlige.

Skrevet

Er reccuotan antibiotika eller hormoner?

Skrevet

ingen av delene tror jeg. det frigir ett stoff i leveren som reduserer talg med 80 prosent. Du må nesten lese på nettet. antibiotika er f eks tetralysal, hormoner som kan hjelpe er p-piller(diane og yasmin).

Skrevet

i begynnelsen brukte jeg en kombinasjon av dalacin og skinoren. dalacin på morgenen og skinoren på kvelden..gjorde dette i ca ett år.

hadde veldig problematisk hud og brukte sminke for å dekke over..da ble problemet enda verre :(

kuttet ut sminke nesten helt (bortsett fra spesielle anledninger) og begynte på dalacin og skinoren.

etter ca ett år kuttet jeg ut dalacin og har nå brukt bare skinoren på kvelden i flere år! kjempefornöyd!

har aldri mer fått hud problemer..den kan komme en liiiten kvise innimellom men den forsvinner fort..huden er helt fin nå..jeg er glad at jeg begynte med denne kuren.

lykke til!

Skrevet

Hva som er best for din hud bør nesten hudlegen din svare deg på, men ut i fra det du skriver vil nok ikke Dalacin virke bra nok. Det er bakteriehemmende, men redusererer ikke talgproduksjonen. Dalacin kan du bruke under graviditet.

Aberela er A-vitaminsyre og skal ikke brukes under graviditet. Det hindrer talgproduksjon og bedrer også pigmentflekker etter en tid hvis du har det. Man flasser veldig de første ukene før huden gradvis blir bedre, så det er viktig å ikke gi opp etter et par mnd. Man skal ikke i solen når man går på aberela, så bruk solfaktor 30 eller mer (jeg brukte aldri mindre enn 50 da jeg gikk på dette)

Skinoren er azelainsyre, litt mildere enn aberela, og gir kanskje mer umiddelbare resultater etter hva jeg har lest, men virker ikke like bra.

Roaccutan, som noen nevner her oppe, er siste utvei, mener nå jeg (roaccutan er også A-vitaminer, men i enorme doser). Du burde iallefall teste ut Aberela først, evt. i kombo med Tetracycliner. Jeg ble veldig mye bedre av Tetracycliner, men liker ikke å gå på antibiotika over lengre tid, så hvis man kan unngå dette ville jeg gjort det.

Underjordiske kviser, eller cystisk acne, blir også bedre av Aberela (noen skriver det ikke blir det over her), det er iallefall min erfaring.

Lykke til!

Er du forresten gravid?

Skrevet

Takk for informative svar !! :)

Ikke gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...