Tyttebærsyltetøy Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Jeg er helt fortvilet over sovinga til babyen min... Trenger desperat råd... Hun kan ikke sovne av seg selv på dagtid. Eneste måten å få henne til å sove på er å trille henne i søvn, men hun illskriker da i vogna mens vi triller i alt fra 2 til 10 minutter før ho sovner. Hvis ikke vi gjør dette kan hun være våken i 4-6 timer!!!! og da bare skriker hun uansett hva vi gjør. Da er hun jo totalt overtrøtt. Føler naboene kikker stygt på oss når vi er ute med vogna og den hylende babyen, men vi vet ikke hva annet å gjøre. prøver å bære på henne og få henne til å sovne selv, men etter 2 timer med bæring er hun fortsatt like våken, og jeg og min mann føler armene våre skal dette av, for ho veier nesten 8 kg!! Er ei kjempestor jente som spiser mye, men får kun mm, så helsesøster sier vekta ikke er noe problem. Er så redd ho skal ta skade av all skrikinga.,.. huff... bare griner her jeg...
Snuppa! Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Dette roer min baby på 10 uker, smokk og koseklut over øynene. Må innom noen runder før han sovner fordi han mister smokken. Ellers elsker han å bli trilla i søvn han også.
nina har ei lita jente Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 jenta mi er like gammel, å det eneste som funker for å få henne til å sove om dagen er bærejsal, vi har en mobywrap som jeg stapper henne inni, da sover hun som en stein, og jeg har begge hennende fri, tok en 5-6 ganger å til å knyte sjalet ortlig, men nå går det kjempe lett hun gråter altid når jeg putterhenne i sjalet, men etter et par knebøy sover hun godt det funker iallefall for oss...
Lille_Nurki Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 På storesøster måtte jeg lære henne å finne søvnen selv da jeg begynnte å få tilbake senebetennelse i armen av å bære henne så mye, ville ikke sovne andre steder enn i armene våre. Leste boka til "Sove-Karin" (Karin Naphaug), mange bra tips. Jeg brukte "hysj-metoden". La henne i vogga, ga henne smokken og la hånden på brystet hennes mens jeg sa hysj høyere enn hun skrek. Var tøfft, da det ble mye skriking - og gråting på mamma, men etter noen dager gikk det bra. Da klarte hun å finne søvnen selv, var bare å legge henne. Har nå en snart 2-årig storesøster som er utrolig lett å legge. Håper lillesøster blir like lett, kommer til å bruke samme metode når hun blir ca 12 uker. Håper det løser seg for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå