Gå til innhold

Hva har du spist så langt i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spist et eple og 2 knekkebrød med brunost. Uten smør.

Er gravid og er livredd for å legg på meg for mye.

Synes det er så mange overvektige gravide...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To skiver med smør og baconost! :-P

Skrevet

Et stort glass vann.

en kopp kaffe

og 2stk 30days tabletter

(pluss en tre fire sigaretter)

Skrevet

2 stk skiver grovbrød med brunost, skal snart lage meg en omelett til lunsj.. Har drukket vann og kaffe. er ikke gravid.

Skrevet

Du vet at det er viktig for fosterets utvikling at du spiser nok? Og bla fett utvikler hjerne og øyne på fosteret?

Det er helt normalt å legge på seg opp til 15 kg i ett svangerskap.Dette inkluderer fostervann-økt blodmenge i kroppen osv.

Det er greit å passe på hva du spiser, men innlegget ditt ser ut som du skal slanke deg.Det anbefales ikke for gravide!

Skrevet

et rundstykke med ost og skinke

noen seigmenn og smarties

en bolle jordbærsølv med masse sukker

Skrevet

En Nutrilett bar og vann

Er ikke gravid, men singel. Må bli fit for dating, haha!

Skrevet

Har bare spist en skive rugbrød med brunost.

Kjenner at søtsuget begynner å melde seg!

Har lyst til å dra til butikken for å kjøpe noe godt, men skal prøve litt ananas i stedet.

Jeg vil gjerne slanke meg litt, men sliter med motivasjonen. Ammer også, så må tenke på det også.

Skrevet

Du bør spise mer for din egen og barnets skyld. Når du spiser så lite får ikke barnet den næringen den trenger og kroppen din setter ned forbrenningen og sparer på det den får. Du kommer kanskje til å gå opp i vekt igjen når du begynner å spise normalt.

Jeg har spist:

Frokost: 60 g fitness frokostblanding m ekstralett melk

lunsj: 4 rugsprø med gulost og agurk. 1 egg.

+ kaffe og vann.

Skrevet

2 knekkebrød meg hvitost

1 glass Pepsi Max

1 glass vann

Brunost er jo ikke beste pålegget om du vil unngå vektøkning.

Skrevet

ei brødskive med nugatti.... både ungen og bikja har spist mer enn meg!

Skrevet

2 skiver med hvitost og paprika. 2 kopper kaffe og 4 røyk.

Skrevet

Det er ikke det vanlige (sunne) kostholdet man legger på seg av under svangerskapet. Det er alt man spiser utenom, som gjerne ikke er sunt.

Spiser man normalt og sunt, samt er litt i aktivitet legger man trolig på seg som man skal.

De overvektige gravide du mener du ser, var antakeligvis overvektig i utg.punktet eller spiser for mye usunt.

Å legge på seg 15 kg(som også ble nevnt lenger oppe) er helt normalt, og disse kiloene forsvinner raskt etter fødsel.

Skrevet

5bananer, 2 appelsiner og 1 eple. 5 kopper kaffe.....

Straks blir det 4 knekkebrød. 2 med skivet mozarella som man får kjøpt, og to med kryddersmøreost. Halv "boks" cherrytomater i tilegg..

Klokka 15 blir det middag. Mannen er sykmeldt og skal lage, antar det blri fiskegrateng,- da blir det krones-is til dessert, er det pizza eller kjøttkaker i bruns saus (jepp, vet alternativene, for å si det sånn..) så blir det kun en kaffekopp til "desert". Også blir det 2 brødskiver, en yopgurt og 2 knekkebrød til kvelds. MEd 3 glass melk...

Og avslutter dagen med 60 min på elipsemaskin og 20 min (2*10 min) med rockering. 3*10 push-ups,- om jeg gidder...:o)

Skrevet

HI her:

Dette er mitt 3 svangerskap så jeg vet godt hvor mye man "skal" legge på seg.

I mitt første svangerskap gikk jeg opp 30 kilo. Er 180cm så det så vel ikke så voldsomt ut.

I mitt andre svangerskap la jeg kun på meg 10 kg.

Det var jeg i grunn ganske fornøyd med.

Jeg spiser aldri light-produkter som jeg mener er bare usunt. Jeg er veldig opptatt av trening og kosthold og passer på å få i meg sunn og variert mat, men ikke i store mengder.

I går hadde jeg sinnsykt lyst på is, men klarte heldigvis å styre meg...

Jeg har jobbet utrolig hardt for å oppnå den kroppen jeg har nå med trening og sunt kosthold. Har bare litt panikk for at "lystene" mine skal få taket over meg og at jeg ender opp som sofagris på grunn av manglende energi.

Så langt presser jeg meg til løpeturer ca annenhver dag, men det blir vanskeligere og vanskeligere. Energinivået er veldig lavt i forhold til det det pleier å være.

Skrevet

1 skive med skinke og majones

1 glass melk

hm, var visst ikke mer. Kjenner jeg er litt sulten. Får se hva jeg finner.

Skrevet

Jeg har spist 2 knekkebrød med smør! :o :O og hvitost ;D

tenker å lage meg omelett snart nå :)

er gravid,men er ikke på slankern ;)

Skrevet

1 banan, 2 rugsprø med ost, 200 g babygulrøtter. SKal straks spise 2 fiberrik med makrell i tomat og et eple til lunsj.

Skrevet

og et glass frokostjuice! hehe..

Skrevet

Jeg har spist 2 grovbrødskiver. (en med prim og en med fiskekake)

Et glass appelsinjuice, et glass melk.

En liten skål med jordbær. (ingenting på)

Et sykke hjemmebakt brownie og en kopp T. (jammi...)

Er gravid i uke 31 - og gnasker på noe hele tiden ;o)

Skrevet

2 hatting rundstykker, grove, med smøreost og hvitost

2 glass melk

Litt smågodt

ca 4 dl vann.

ikke gravid.

Skrevet

Jeg er også 180, og la på meg 37 første gang og 10 kilo andre gang. Men jeg skal ikke ha flere barn da :o)

Tror både du og ungen trenger MER mat. SPiser du faste måltid, med normal mat, kan du nesten spise hva du vil om du trener daglig/regelmessig :o) Vær heller forsiktig med alt " i tillegg".....Også siden det er nummer tre, må du anta og legge på deg LITT mer enn med nummer to,- hører jeg de sier...

Dessuten, er du i god form, så vil du mye raskere ta av evt overflødig kilo enn om du spiser så lite at du ikke får trent mer nå...Og kanskej bare legger på deg litt, men ender opp med å være i så dårlig form at du legger på deg ETTERPÅ,- samt må bruke måneder på å trene deg opp til det nivå du var FØR gravidtitet..Sats på og holde formen (altså ikke utseendemessige former, men fysisk form) ved like, mer enn vekta, det er DET du vil tjene på når ungen er ute. DA kommer du raksere tilbake til "Normal" trenign igjen og får mye mer energi og bede humør i barseltiden :o)

FOr det er kjedeligere og merke at fysisk form faller, enn at man har en kilo eller fem ekstra......Faktisk :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...