lykkeliten1 Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Hei jenter. Har et spørsmål til moen kloke hoder. Jeg skal ta blodprøver ( vært hos gyn) og hun da jeg skulle ta blodprøver på dag 18-20 for å sjekke EL. Jeg spottet endekl til å begynne med, men tenker at min første blødningsdag var 13. mai. og at dag 18-20 bli rundt 31. mai. Men så er det slik at i dag hadde jeg rikelig med EL-slim og kjenner ELsmertene. Har ikkke testet, men jeg kan tenke meg at EL er i dag i stedenfor om 2-3 dager. Da blir jo egentligdag 18-20 tidligere enn 31.mai. Skal jeg likevel gå ut i fra at dagen blir 31. mai eller skal jeg ta hensyn til den riktige EL dagen? En annen ting? Masse EL slimi dag. Har jeg EL i dag eller i morgen? Svar please!!!!
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Det er ikke så lett å svare på det. Hvordan er det vanligvis? Hos meg kommer EL-slim og smerter opptil 4 dager før EL og avtar mot EL- dagen. Sjekk sekret nøye, EL-slim tørker ofte fort inn etter EL, og blir kremete eller sticky. Hos meg allerede dagen etter tempstigning. Du kan ikke avgjøre EL- dag uten EL- test eller temperaturstigning. Når det gjelder prøver for å avdekke EL er det mest gunstige tidspunkt 7-8 dager etter EL uansett sykluslengde (iflg min gyn.)
lykkeliten1 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2010 Takk for svar! Skal sjekke litt nøyere etter! Men min gyn vil uansett ha prøvene på dag 18-20 har dobblet -sjekket det i dag. Men det er vel forskjellige meninger hos leger om den saken også...
lykkeliten1 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2010 Fikk svar på de første blodprøvene mine tatt forrige måned i dag. Alt var normalt. Da skal jeg ta blodprøver 2 ganger til. Altså i juni og i juli. Når jeg har fått svar på de skal jeg ta en ny time hus gyn.. (men det trenger vi sikkert ikke for da har jeg allerede blitt gravid) he heh eha ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå