Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er tredjegangs gravid, venter ei jente i august, med to store gutter fra før! Formen har egentlig vært utrolig bra hele tiden, bortsett fra mye kynnere og et glucosenivå som plutselig bare stuper. (..jeg har ikke diabetes..) Er det andre som har det på samme måte? Har enda ikke sett et innlegg med denne problemstillingen.. MEd frokost i magen, kan blodsukkeret etter to timer være nede i 3,4...da sitter jeg der med føling...

Dette medfører jo at jeg må ha mat tilgjengelig hele tiden, og har vært flink til å spise små, sunne mellommåltider...gått opp 13,5 kg til nå og har fremdeles i underkant av 3 mnd igjen... Håper jeg ikke legger på meg så mye mer...

Andre med samme problem? Gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke samme problem... men hva sier legen din da? er det en mulighet for at du har svangerskaps diabetes? trenger ikke være diabetiker fra før for å få det..

Skrevet

Svangerskapsdiabetes medfører for høyt glucosenivå... Hun gir ikke noe annet svar enn at jeg bare må passe på å ikke få føling. Tar ikke glucosebelastning på lavt blodsukker. HbA1c var innenfor normalen for 3 mnmd siden. Bør kanskje måle det på nytt nå...

Skrevet

JEG har det sånn!! Får sånne ekle anfall der jeg nesten besvimer, er usikker på om det er blodtrykksfall eller blodsukkeret, men det hjelper ialle fall å sette seg ned å få i seg noe å drikke og spise...

Veldig ekkelt!! :(

Jeg venter også nr. 3 (har 2 jenter fra før, venter gutt i oktober), har også lagt på meg mye allerede og er litt forskrekket over det... :S

Gode råd har jeg ikke, utover de du allerede følger:

Spise ofte og lite, mat tilgjengelig - og drikke.. (det glemmer jeg selv)

Skrevet

Hei!

Jeg er diabetiker (type 1). Har jo ikke det samme som dere, men vet godt hva føling er etter å ha hatt diabetes i over 20 år. Har hørt at det kan hjelpe å spise lite karbohydrater, særlig raske karbohydrater, fordi det gir mye svingninger i blodsukkeret. Dersom man spiser mye raske karbohydrater vil kroppen produsere mer insulin som igjen fører til lavt blodsukker (føling). For dere betyr det at kroppen deres produserer for mye insulin og at den ikke helt klarer å regulerer dette selv. Etter at jeg gikk over til lavkarbokost har jeg merket stor forskjell på blodsukkeret mitt og jeg har et jevnere forbruk av insulin. Anbefaler dere ihvertfall å prøve:o) Dere kan evt finne mange oppskrifter på lavkarbo.no

Håper det kan hjelpe:o)

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldingene!!

Godt å vite at jeg ikke er HELT alene om dette...

Vi får gjøre så godt vi kan frem til fødselen ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...