Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å spare 4 uker av ferien i år min til etter fødselen for å få mest mulig tid hjemme med den lille. Jeg har termin i slutten av oktober. Kan jeg ta ferie i løpt av de første 6 permisjonsukene etter fødsel, eller må disse ukene gå før jeg kan ta ferie? Isåfall er det ikke tilstrekkelig antall uker igjen av 2010 til at jeg kan ta 4 uker ferie :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan ikke ta ut ferie i de første 6 ukene.. Men om det bare er litt igjen av de 4 ukene som du ikke får tatt i år skal det nok la seg ordne å overføre dem til neste år slik at du kan ta dem ut da.. Snakk med arbeidsgiver!!

Skrevet

Som lille M + st.hans gutten skriver...kan du ikke overføre noe av ferien til neste år?

Det ville jeg gjort...

Skrevet

Det må bli som dere sier, jeg overfører resten av ferien til 2011. Det blir jo ikke snakk om så mange dager, så det burde ikke bli et problem.

Takk for svar!:)

Skrevet

man kan føre over 14 dager til neste år :)

Skrevet

hvor tildig før terninen tar dere permisjon?

Skrevet

De fleste tar permisjon fra tre uker før termin, da dette er den ordinære permisjonen. Mener å huske at man kan ta ut permisjon fra inntil tolv uker før termindato. Enkelte velger å ta permisjon tidligere enn tre uker før pga kravet om inntektsgivende arbeid minst 6 av de 10 siste mnd før fødsel, slik at de har krav på foreldrepenger.

Skrevet

eg jobbe på vaskeri og der har vi ikkje opptjent feriepenger, men eg har krav på engangstønad,

har termin 3.desember men er det for tidlig å ta permisjon begynnelsen av november?

Skrevet

Hvis du arbeider og tjener nok kan du ha krav på foreldrepenger, uavhengig om du har opptjent feriepenger! De som har krav på foreldrepenger kan velge å ta permisjon fra 12 uker før termin.

Engangsstønaden er for de som ikke har krav på foreldrepenger, og er en kompensasjon for inntektstapet i tre uker før, og seks uker etter fødsel. De ukene må mor ta ut av helsemessige årsaker.

Hm... vet ikke om det ble svar på spørsmålet...

Skrevet

der eg jobber er det så lite vi tjener , og eg går på trygd i tilleg, så eg får ikkje foreldrepenger men eg får enjgangstønad,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...