Gå til innhold

og gifte seg gravid!??!?!?!?!? hjelp?!?!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal gifte oss til sommeren, men nå har vi funnet ut at jeg er gravid...8 uker på vei, når bryllupet er vil eg være ca 18-19 uker....

skal jo bare gifte meg en gang og har egentlig lyst og være helt 100% meg selv i kjolen og kunne drikke litt og feste selv på bryllupsdagen :D:)

blir det for dumt å avlyse bryllupet/ utsette bryllupet til neste år (2011)?

jeg er veldig usikker her på hva jeg skal gjøre....

min kjære mener vi ikke skal utsette bryllupet....men det er jo ikke han som må sy ut bryllupsklærne sine el risikere og være stor/vann i kroppen....hmmmmm

noen andre som har giftet seg gravid???eller skal gifte seg gravid???

blir det for dumt å avlyse bryllupet/ utsette bryllupet til neste år (2011)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er dumt.

Invitasjonene er sendt, folk har svart og er klar for å komme.

Du kommer ikke være stor i uke 18/19 eller ha vann i kroppen.

Er ikke sikkert at du blir å ha noe særlig med mage engang, så kjolen må nok ikke syes så mye ut.

Hva er viktigst? At du skal få drikke på bryllupsdagen din? Feste?

Eller at du skal bli lykkelig gift og få en kjempefin dag sammens med familie og venner?

Husk på at til neste år blir du å ha en liten baby på armen, pupper fulle av melk, da passer det heller ikke med så mye fest og alkohol.Kanskje du ikke passer kjolen, og må sy den ut etter svangerskapet?

Nei, hopp i det til sommeren:) Masse ting kan skje til neste år, og hvis dere har alt ferdig planlagt nå, så burde dere bare gå for det.

Skrevet

Enig! Lettere å gifte seg med et barn i magen enn med en baby som man må organisere barnevakt til, når alle de som kjenner barnet godt også er gjester i bryllupet... Og 18-19 uker er jo en fase da mange har få plager i svangerskapet.

Skrevet

Jeg vil ikke gifte meg når jeg er gravid,

Det er en stor dag og jeg vil feste og feire som alle andre.

Magen min er allerede en god del større ennå jeg ikke har gått opp i vekt og er bare 13+2.

Hvor lenge er det til bryllupet 1 mnd, 2 mnd?

Godt mulig jeg hadde avlyst det, hadde kommet an på hvor stor det skulle være og om det var gjester som kom langt unna som hadde bestilt flybillett osv.

Som du sier at mannen din synes dere skal gjennomføre det, men det er ikke han som er hoven, ikke kan drikke og feire som andre. kanskje ekstra trøtt og litt sliten. Noen er jo ganske så dårlig i svangerskapet. vet ikke om du er det da.

Skrevet

Jeg giftet meg i uke 29, og det var helt fantastisk. Gjorde ikke noe at babyen i magen var med på festen. OK, jeg kunne ikke drikke alkohol, men var uansett beruset på gode følelser.

Det finnes fine brudekjoler for gravide, selv om jeg hadde lagt på meg ca 16 kilo, så følte jeg meg flott med store magen og kjole med høyt liv.

Dessuten kunne vi ønske oss litt utstyr til babyen i bryllupsgave også, vi har bodd sammen lenge og trenger egentlig ikke så mye av sånne typiske kjøkkenting og vaser og slikt.

Man kan så klart aldri vite helt hvilken form man er i, men hvis du er rundt uke 20 i bryllupet ditt, så er du vel i en av de beste periodene i svangerskapet.

Vi holdt vielsen fredag og festen lørdag, slik at det ikke skulle bli så slitsomt. Bodde på flott hotell på natta i mellom og koste oss ordentlig. OK, det ble støttestrømper i steden for stay-ups, men akkurat det får vi ta igjen seinere!

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Jeg ville uten tvil ha utsatt bryllupet.

Du vet ikke om du kommer til å være i form i svangerskapet heller.

Jeg har vært sengeliggende store deler av begge mine svangerskap, så jeg hadde aldri klart å gifte meg gravid.

Og en vil jo ha litt champis på bryllupsdagen?!

Kanskje en røyk, om du røyker..

Skrevet

Jeg hadde utsatt til neste år

Skrevet

Jeg hadde aldri utsatt det. Er det virkelig så viktig å kunne drikke alkohol?

Det finnes mye annen god drikke som du kan drikke..hehe... Nei men kanskje vi er veldig forskjellige typer, så jeg ikke helt skjønner deg. Men for meg høres det litt rart ut å utsette det et år fordi du ikke kan drikke alkohol. Og hvis det er den første graviditeten? så er det ikke sikkert du har blitt så stor enda, PÅ meg syntes det ikke før jeg var 5 mnd på vei første gangen. og da bare såvidt. Men det er jo veldig forskjellig. Men hvis det ikke e første så vet du jo hva du kan vente deg. Jeg syntes det er fint med gravide bruder jeg. Men jeg skjønner jo også at du vil være slank og fin også altså. Men lykke til med avgjørelsen.

Skrevet

Jeg hadde ikke utsatt det. Har ei venninne som giftet seg da hun var omtrent like langt som du kommer til å være. Gikk helt supert :) Alkohol og masse festing er vel ikke det vitkigste? Men som andre skriver her har jo formen din også noe å si. Da jeg var 8 uker på vei lå jeg og kastet opp og hadde vel ikke sett for meg noe bryllup 10 uker etter. Da jeg var 18-19 uker på vei var jeg derimot i fin form og hadde knapt lagt på meg noe som helst.

Lykke til med avgjørelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...