Gå til innhold

Teller permisjonspenger som inntekt når man regner på om man får dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i permisjon og jobben jeg hadde er konkurs. regnes ikke permisjonspenger som grunnlag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Permisjonspengene teller som inntekt. Er i samme situasjon og har akkkurat gått over på dagepenger. Du får tre dager karentene (tre dager uten penger). Og det er viktig at du melder deg arbeidsledig, samme dag som permisjonen er ferdig. Du regnes som arbeidsledig fra den dagen du melder deg, eventuelt fra første dag permisjonen er ferdig. Dagpenger tilbakeregnes IKKE. Jeg meldte meg arbeidsledig og sendte inn dagpengesøknaden ca 1 uker før pemisjonen gikk ut.

Mulig du er klar over dette fra før, men er jo greit å få vite hvis man ikke er det. Hvis ikke så kan man tape penger.

Skrevet

Snakka med nav nå og de sier at permisjonspenger ikke teller som grunnlag for dagpenger..

og de tre siste åra har jeg ikke tjent over 3 g.. faen nå er jeg sint... arg.. jobben min er konkurs og jeg har ikke noe og gå tilbake til.

Skrevet

Det er feil. Da bør den som har svart deg lese NAV sine egne nettsider.

Det teller. Jeg får selv dagpenger og har gått rett fra permisjonspenger.

Hentet fra NAV sine nettsider:

Ytelsene kan være

■Dagpenger ved arbeidsløshet

■Sykepenger

■Omsorgspenger/pleiepenger/opplæringspenger

■Foreldrepenger ved fødsel eller adopsjon

■Svangerskapspenger

■Selvstendig næringsinntekt kan på visse vilkår regnes med for personer over 64 år.

Engangsstønad ved fødsel og inntekter over kr 437 286 regnes ikke med i dagpengegrunnlaget.

Dagpengene utgjør pr. dag 2,4 promille av dagpengegrunnlaget. Dette blir i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt.

Har du bidragsplikt eller forsørger du barn under 18 år, får du et tillegg på kr 17 pr. barn. Dersom begge foreldre hever dagpenger eller arbeidsavklaringspenger, utbetales tillegget til én av dem.

Legger også ved link til siden:

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger

Håper alt ordner seg:)

Skrevet

Du hoppet over noe viktig Bøllefrø... Man MÅ ha hatt arbeidsinntekt på minst 109 000 foregående år eller 240 000 i løpet av siste 3 år (eller no sånt) for å kunne få dagpenger. Perioder man har mottatt ytelsene du nevner kan være med på å ØKE dagpenge satsen, men gir ikke i seg selv rett på dagpenger... Det er altså ARBEIDSINNTEKTEN de går ut fra, og fyller du kravene for dagpenger får du høyere dagsats om du har mottatt foreldrepenger....

Så dessverre stemmer nok det du har fått høre HI....

Skrevet

Da beklager jeg:) Gikk litt for her.

Leste at hun hadde tjent over 3 g jeg.... Men hun har jo skrevet IKKE over 3 g.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...