Gå til innhold

Kunsten å være "fresh" (hælle måne for ett ord)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser enkelte på anonymforum mener det er viktig å legge timer i morrastellet. Kan det være for at utgangspunktet er fryktelig? Vi har snakket om det før, og her på krangle er vi ferdigstelte på max 15 minutter. Jeg tror det:)

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Ingen problem på 15 minutter! Dusjer kvelden før (gift med allergimann og må legge meg med nyvasket hår..) Står opp, skyller fjeset, grer håret, gir det en spray med vann så det går å forme litt, fukt i trynet, farge i kinnene, mascara og litt øyeskygge, et snev flytende eyeliner og vips er jeg ute av badet på null svisj, tror 15 minutter gir meg god tid til å kle meg også. Så er det kaffe og frokost!

Skrevet

Kremt. Med dusj, føn, retting av hår, smøring, sminke og klær kan jeg bruke 45 min, en time hvis jeg skal slappe av og kose meg.

Jeg synes ikke man trenger å bruke timer eller tusener, men det er en kjensgjerning at å gjøre _noe_ kan få selv en deprimert mor til tre under fire til å føle seg friskere.

Gjest sug lut
Skrevet

Kunsten å være fresh er å være fleksibel. Det er mulig å våkne fem på åtte og ha to unger på skolen og en selv på jobb til halv ni, og da har alle spist og fått med matpakke og jeg har både dusja og hivd på sminke og er heller ikke naken. Men det er heller ikke umulig å bruke en time - da er imidlertid prosessen viktigere enn resultatet, som tross alt ikke blir så veldig annerledes.

Bærkorg, har du VIRKELIG tre under fire? Og er ikke blitt galere enn dette? Wow. Jeg bøyer meg i støvet. Eller om jeg kunne bøye meg, da.

Gjest amandine
Skrevet

Vondt i ryggen? Jeg er høy på voltaren i dag;) Det er gode greier, altså! I dag har vi tre unger under 8! Hipp hipp hurra for Vakkerungen! Gikk hjemmefra alle stelt og fine klokken åtte, gubben nystrøket skjorte(kunne han ha en av de som hang klar i skapet? Kunne visst ikke det), Vakkerungen med nytt antrekk. Gaver og bursdagssang i senga, speilegg og bacon til frokost, Pingu på barnetv og god tid. Bare å stå opp tidlig nok, så rekker man hva det skal være!

Gjest amandine
Skrevet

PS med voltaren kan jeg nesten bøye meg i støvet, også;)

Gjest sug lut
Skrevet

Gratulerer med dagen til dere! Bursdagsmorgener er kjempefint, det er en tradisjon jeg er så glad i.

Vondt i det meste mellom nakken og fotsålen, med et signifikant unntak for stussen, som er fin og glad, så jeg får fokusere på det som funker, hehe. Dette er ikke dagen for å bli kjapt fresh, med andre ord, siden det sliter å kle på seg, for ikke å snakke om å komme ut og inn av dusjen og deretter tørke seg, og da jeg prøvde å bøye meg fram mot speilet for å treffe med mascara lagde ryggen også bråk. Men vi doper oss ned og nyter sommeren, hadde vært verre i november.

Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å si "javisst har jeg skvist ut tre unger på fire år, ingen sak det, dessuten kom de ut ferdigdressert slik at jeg får bruke 45 min på badet hver morgen uansett hvor tidlig de våkner" -

men nei. Påstanden min var nok tatt ut fra det blå og antall barn var fullstendig tilfeldig valgt. Ville bare illustrere at en dusj er bedre enn ingenting, tross alt.

Gjest Toxic
Skrevet

Tror nok heller grunnen er at vårt utgangspunkt er direkte nydelig ;) Jeg bruker ca 15 minutter, og da stresser jeg ikke.

Skrevet

Kan jeg bruke den traaden til aa skyte av aa ha 3 under fire, eller i allefall ha hatt det. Naa er de 5, 4 og nesten 2 :)

Bare gutter !

Ellers saa holder 15 min i massevis en vanlig morgen, syns til og med jeg ser ganske fresh ut da :)

Skal jkeg ut kan det ta lengre tid, men det mest fordi jeg da gjerne virrer rundt med et glass vin i haanden, gjemmer meg paa verandaen og tar en roeyk i smug osv...

Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg har fjasehår som gjør som det vil om jeg ikke tvinger rettetanga på det, så hadde jeg nok brukt 15 min jeg og.

Skrevet

Min morgen: kaffe og internet 20 min

dusj pussing av tenner 10 min

sminke. 10 min

klær 5-10 min

generell gloing 5 min

Barnet våkner som regel etter at jeg drar kl 07:00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...