Gå til innhold

Er så DRITTLEI nattevåk... Kan noen hjelpe? Gjerne detaljert oppskrift på avvenning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mistanke om at avvenning vil være løsningen, men hvordan gjøre det i praksis? Kutte helt ut pupp, ta ham opp eller la ham ligge i sengen? Gi ham vann?

Mini er snart 8 mnd, og våkner gjerne 5-10 ganger hver natt, og det er ekstra ille fra ca 4 og utover. Dagen begynner gjerne i halv-6-6-tiden, og nå er jeg bare så sliten av avbrutt søvn.

Gir nå pupp en gang på natt ca kl 2, og igjen i 6-tiden. Pleier ikke ta ham opp ellers når han våkner. Han bruker smokk, men er ikke avhengig av denne for å sove.

Håper noen kan hjelpe meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, alle er forskjellige så det finnes nok ikke EN oppskrift som passer alle.

Her er en side med en del tips:http://www.sovlillebaby.com/nattavvenning.htm

Skrevet

vi satte av en langhelg og tok annenhver natt, la poden i seks syv tiden og nektet han mat hvis han våknet før elleve..gikk in etter 3 min så 5 min osv og han sovnet merverdig fort...han fikk da mat kl 23 og da igjen i seks tiden,.. men de siste nettene har han fått kl 23 og 03 og 0600 men vi hadde noen veldig fine netter men så tror jeg det er noe som plager øpet han..men vi gir oss ikke og fortsetter med å bare gi han 1-2 ganger løpet av natten.

Ikke gi opp vær kosekvent og gå kjapt ut av rommet når du går inn og trøster eller gi smokk ;=)

Lykke til, vet akkurat hvordan detv er !!

Skrevet

Når de har passert 6 måneder skal de næringsmessig ikke ha behov for mat på natta. Hva med å prøve å gi vann når han våkner?

Kjenner ei som gjorde det, og barnet hennes fant ut etter 4 netter at det var ikke så mye å ligge å skrike etter når det bare ble servert vann:-)

Lykke til.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg hadde samme problemet, småen var oppe tusen ganger hver natt og ville ha pupp/kos. Jeg avvente for litt over en uke siden, med stor suksess!

Løsningen for meg ble å ikke tilby noe som helst. Ikke vann (men det var mest fordi han ikke ville ha, det er ok å tilby det i sengen), ikke pupp, ikke kos. Han fikk ikke komme opp av sengen. Det eneste jeg gjorde var å være der. Han var oppe en gang og brukte 20 minutter på å sovne igjen. Så sov han ca 5 timer før han våknet igjen, men da sovnet han i løpet av bare et bare et par minutter. Og etter det har han ikke vært våken i det hele tatt på natten.

Så lenge gutten din spiser godt på dagen (fast føde) og legger godt på seg, skal det ikke være nødvendig å gi mat på natten.

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for gode råd! :)

Jeg lot meg inspirere og da mini våknet kl halv to i natt fikk han ikke pupp, men litt vann. Gren litt, men sovnet raskt igjen. Tok sikkert ikke mer enn 5-6 minutter:)

Våknet igjen kl kvart over fem, og fikk da pupp i sengen vår. Da virket han sulten og drakk masse fra en sprengt pupp. Sovnet dessverre ikke igjen etterpå, så her må det finjusteringer til, men alt i alt en mye bedre natt! Tror dette kommer til å gå seg til, og kjenner jeg er lettet over at det gikk så greit :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...