Gå til innhold

Er det noen damer/jenter som kan svare meg på dette

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble gravid ved et uhell, kjæresten min vil ikke ha flere barn da vi har to fra før.. vi har vært sammen i 6 år, har god økonomi og et stort hus.. men han nekter plent på å få et barn til.. men jeg vil ikke utføre en bort..jeg kommer ikke til å klare det...

bør jeg ta hensyn til han eller til mine følelser??

kan noen svare meg ??

er desperat.. gråter som en foss her nå !!

Fortsetter under...

Jeg Synes dere bør oppsøke en eller annen form for rådgivning sammen. Dette er en avgjørelse dere må kunne bli enige om dersom forholdet deres skal fortsette. til syvende og sist er dette DIN avgørelse, ikke hans. Men en rådgiver kan muligens hjelpe dere frem mot en felles beslutning. Lykke til!!

Med fare for å være litt lite pragmatisk: Jeg mener at dersom en mann virkelig ikke vil ha barn så er han også nødt til å passe på at han ikke gjør dama gravid. Det er helt umenneskelig å kreve av noen at de tar en abort.

Man skal selvsagt ideelt sett ta sånne beslutninger i fellesskap. Men i de tilfellene man ikke kommer fram til enighet har menn og damer hvert sitt område de bestemmer over. Mannen kan nekte å befrukte dama. Men har han først gjort det må han akseptere at det til syvende og sist er hennes beslutning om hun vil beholde det eller ikke. Det kan sikkert oppleves som urettferdig, men så lenge det nå en gang er kvinnens kropp som bærer på fosteret er det også hun som må bestemme.

Jeg er enig med Limuna i at det sikkert kan være bra om dere snakker med noen. Jeg håper mannen din vil innse at det ikke går å presse deg til å ta abort om du ikke vil det selv.

Takk Lania, veldig godt å høre, betø masse at du tok tida å skrive det til meg.

dette er en vanskelig situasjon å stå i, man rives mellom mange dilemmaer og følelser... å ta abort for meg er noe jeg ikke ønsker og utsette kroppen min for, det har han visst i alle år. får verdens svarteste samvittighet når jeg leser rundt på forumet at jenter skriver at den som ikke vil er alltid den som har rett osv... kan skjønne dette i spørsmålet om og bli gravid eller ikke, men når så har skjedd er kanskje saken en anen.

det handler ikke om at vi er for unge, har manglende økonomi, plass osv.. det hanler om at han vil slappe mest mulig av.. en så egoistisk side ved han jeg aldri tidligere har sett.. blir kvalm av hele fyren..

mange tusen takk for svar :)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...