Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Begynner å jobbe 1 juni så jeg lurer også på om man kan motta overgangsstønad dersom man tjener lite? Hvordan er det med bostøtte, dobbel barnetrygd og stønad til barnehage, faller dette bort når typen min flytter inn?
winneboo Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Du får beholde OS i 12 mnd fra den datoen dere flytter sammen. Du kan tjene ganske mye for å miste OS, tror det er rundt 400 000 men det står på nav sine sider. Bostøtte skal du nok se at du desverre mister, da jeg regner med din fremtidige samboer jobber, men det kommer selvsagt ann på inntekten deres samlet. Men man skal ha ganske lav inntekt for å få bostøtte. Dobbel barnetrygd og stønad til barnetilsyn beholder du også i 12 mnd.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 jau alt faller nok bort. tjener du mindre enn 180 000 og samboern din tjener null har du krav på bostøtte og redusert barnehageavgift. men det er bare det. Nå får jeg pepper men............ ikke meldt flyttemelding på han, så faller ingenting bort.. hehe nei da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå