Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Det kommer an på jobben vedkommende gjør. Jeg er ikke så opptatt av papirene, men at barnet mitt har det bra...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Vedkommede skulle ha jobbet hardt for å overbevise meg at det var greit.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Og hva får du gjort med det, tror du? Null og nix...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Helt enig! Det er absolutt ikke papirene det kommer an på, men hvordan personen fungerer i arbeidet med barna! En faglært kan jo ha elendige karakterer uten at du vet noe om det...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Bedre det enn ingen leder. Slik er det. Ikke lett å få pedagogiske ledere inn i sfo. Å de som kommer blir gjerne kun 1år.. Bedre med noen med lang erfaring og stabilitet da...
trollmamma Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2010 Har ikkje tenkt å gjere noko med det eg. Berre lurte på folks meininger om dette, om folk synst det er greit, og om det er vanleg.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 syns det er på lik linje som ufaglærte lærere, leger og politi.... etc, greit med ufaglærte assistenter... men den som har hovedansvar bør være utdannet, og kunne faget
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 Man skal ikke kimse av erfaring, så det kommer helt an på personen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. mai 2010 #10 Skrevet 19. mai 2010 Det kommer jo an på erfaring. Hva ville du hatt da- en pedleder med 20 års erfaring innen barnehage/sfo/skole, eller en helt nyutdannet pedleder uten noensomhelst praktisk erfaring?
trollmamma Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 19. mai 2010 Selvfølgeleg det første ;o) Men saken er at personen har kun erfaring fra egne barn. Men er ellers ok som person, omsorgsfull og tar ansvar. Kan de ta kurs eller liknende?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #12 Skrevet 19. mai 2010 hadde ikke brydd med. kan godt være at denne personen har noen års erfaring innen faget. hvis du ikke liker det.. så ikke ha barnet der da??
trollmamma Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 20. mai 2010 Eg har IKKJE sagt at eg ikkje liker det. Berre spørr kva andre meiner om saken. Er jo den huskestua her inne når barnehageansatte ikkje har rett utdanning, så lurte på om folk reagerte likt på sfo ansatte også. Men var visst ikkje så nøye der ;o)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 20. mai 2010 #14 Skrevet 20. mai 2010 SFO skal være et fritidstilbud, og en barnepassordning for de barna som ikke kan være hjemme alene etter skolen. Jeg synes ikke det er viktig at SFO har et pedagogisk opplegg. Jeg er mest opptatt av at barna har det trygt og godt der. De har fått nok pedagogikk på skolen. Dessuten er tiden barna oppholder seg på SFO kortere for hvert år som går, bare noen få timer om dagen. I barnehagen skal det være et pedagogisk opplegg som skal forberede barna på livet og en lang skolegang. Der er barna gjerne hele dagen. Ikke kan de gjøre så godt rede for hvordan de har hatt det selv heller. Derfor er det mye viktigere med godt utdannede folk i barnehagen enn på SFO. Og å sammenligne ufaglært SFO-leder med ufaglært lærer blir jo litt søkt, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #15 Skrevet 20. mai 2010 Det er det vanlige over store deler av landet.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #16 Skrevet 20. mai 2010 Synes ikke det er så viktig så lenge det bare er snakk om SFO. Barna blir jo proppet fulle gjennom skoledagen, så det viktigste på SFO er vel at tilsynet er ok, og at de voksne er trivelige mennesker som barna har det bra rundt.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #17 Skrevet 20. mai 2010 SFO er barnas fritid og skal ikke ha tvunget pedagogisk opplegg. Mange som ikke klarer å legge fra seg barnehagehverdagen når barnet begynner på SFO og forventer seg det samme av personalet der som de gjorde i barnehagen, og det er helt feil!!! SFO skal legge til rette for lek og trivsel, det klarer ett menneske uten pedagogisk utdannelse også. VIktigere er det at lederen er god til å engasjere sine assistenter og sørge for stabile arbeidsforhold, god økonomisk sans og som kan være kreativ med barna. Så dere kan ikke forvente pedagogisk opplegg på SFO, la barna få være barn også!! Pedagogikk får de på skolen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå