Gå til innhold

Hva er det nyeste på p-pillemarkedet? Lavt hormonnivå etc.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har reagert på mange p-piller, og må ha noe nytt og med lavt hormonnivå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Langt fra det nyeste, men minipiller (Conludag, Cerazette) har ikke østrogenkomponenten du finner i vanlige p-piller og vil dermed ofte gi få/ingen bivirkninger hos de som reagerer veldig dårlig på ordinære p-piller.

Skrevet

Men hva er ulempene med disse?

Altså har reagert allergisk på en del p-piller og er litt skeptisk, men har veldig lyst til å finne en type jeg tåler og som kan minske mensplager osv.

Skrevet

De er bittelitt mindre sikre som prevensjon, og en del opplever uregelmessige småblødninger på dem.

Hormonspiral anbefales ofte i stedet. Da vil man gjerne få en del blødninger over noen måneder, men deretter ofte minimal eller ingen mens, og den preventive effekten er svært god.

Hormonkomposisjonen er ikke så helt ulik minipiller, så det går jo an å teste disse først og vurdere hormonspiral om du ikke opplever uønskede bivirkninger av typen humør/vekt/libido etc.

Skrevet

Det er ikke så farlig, da det ikke er fullstendig krise med "uhell". Ja, litt slitsomt hvis man skal ha litt mensen hele tiden, det orker jeg bare ikke. Har hørt mange får det på hormonspiral også. Vet du hvor vanlig det er med slike småblødninger? Er det mer vanlig å få det enn ikke å få det? Og hvor lenge tror du jeg må prøve for å vite om jeg er en av dem som kommer til å få det/ikke få det?

Spiral er rett og slett litt turn off for meg, å vite at det er noe der inne. Orker ikke helt tanken. Er det ikke slik at mannen til og med kan kjenne den?

Er det mindre risiko for blodpropp med minipille?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...