Gå til innhold

Uke 14 og mage allerede?! førstegangs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å få mage så tidlig eller er det bare jeg som har lagt på meg??

Noen som kan si meg hvordan og hvor man kjenner evnt livmor/foster slik dem snakker så pent om at man kan merke om man ligger på ryggen?

spennende altså - trodde ikke magen skulle komme så fort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I forrige svangerskap begynte jeg å kjenne det på buksene allerede i uke 5! Denne gangen fant jeg igjen gravidbuksene i uke 12, ikke fordi babyen er stor, men fordi jeg er hinsides oppblåst! Magen står som en ballong! (Vekta har forøvrig foreløpig gått ned...)

Skrevet

Jeg tror jeg begynner å kjenne litt mage også. 14 uker idag og førstegangs også :)

Jeg leste et sted at man kunne trykke inn i navlen og nedover og at man da kunne kjenne toppen av livmora. Et annet sted sto det at man kunne kjenne det 8-10 cm nedenfor navlen. Jeg vet ikke helt om det er mage jeg kjenner da. Husker liksom ikke om magen var sånn hard der jeg klemmer fra før eller ikke ;p

Skrevet

hehe.. kanskje det er mage da :D tror jeg klarte å kjenne noe som er hardere! :D

Skrevet

Jeg og tror kanskje at jeg kjente noe som var hardere igår. Tror jeg skal be samboeren min kjenne etter for meg etterpå og høre hva han tror :) Det skal vel ikke i utgangspunktet være hardt midt i magen, med mindre man strammer magemusklene?

Idag har jeg ihvertfall følt meg usedvanlig oppblåst og stor, så kanskje er det magen som trykker seg fram under der..? I den ene boka jeg har om svangerskap, så sto det noe sånt som "nå begynner det nok å bli en synlig mage". Jeg fikk litt panikk fordi jeg ikke syns jeg har en, men kanskje det ligger den gjemt inni der :)

Skrevet

Jeg fikk mage tidlig både denne gangen og forrige=) Første svangerskapet hadde jeg tydelig gravidkul på magen i uke 10-11, og ble derfor spurt om jeg var gravid av folk på jobben osv allerede da. Denne gangen kom magen enda litt før (oppblåst ja;) - og jeg ble "ferska" allerede i uke 8-9:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...