Puppemamma Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Er det vanlig å få mage så tidlig eller er det bare jeg som har lagt på meg?? Noen som kan si meg hvordan og hvor man kjenner evnt livmor/foster slik dem snakker så pent om at man kan merke om man ligger på ryggen? spennende altså - trodde ikke magen skulle komme så fort!
Mrs Preggie Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 I forrige svangerskap begynte jeg å kjenne det på buksene allerede i uke 5! Denne gangen fant jeg igjen gravidbuksene i uke 12, ikke fordi babyen er stor, men fordi jeg er hinsides oppblåst! Magen står som en ballong! (Vekta har forøvrig foreløpig gått ned...)
Miss Snow Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Jeg tror jeg begynner å kjenne litt mage også. 14 uker idag og førstegangs også Jeg leste et sted at man kunne trykke inn i navlen og nedover og at man da kunne kjenne toppen av livmora. Et annet sted sto det at man kunne kjenne det 8-10 cm nedenfor navlen. Jeg vet ikke helt om det er mage jeg kjenner da. Husker liksom ikke om magen var sånn hard der jeg klemmer fra før eller ikke ;p
Puppemamma Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2010 hehe.. kanskje det er mage da tror jeg klarte å kjenne noe som er hardere!
Miss Snow Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Jeg og tror kanskje at jeg kjente noe som var hardere igår. Tror jeg skal be samboeren min kjenne etter for meg etterpå og høre hva han tror Det skal vel ikke i utgangspunktet være hardt midt i magen, med mindre man strammer magemusklene? Idag har jeg ihvertfall følt meg usedvanlig oppblåst og stor, så kanskje er det magen som trykker seg fram under der..? I den ene boka jeg har om svangerskap, så sto det noe sånt som "nå begynner det nok å bli en synlig mage". Jeg fikk litt panikk fordi jeg ikke syns jeg har en, men kanskje det ligger den gjemt inni der
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Jeg fikk mage tidlig både denne gangen og forrige=) Første svangerskapet hadde jeg tydelig gravidkul på magen i uke 10-11, og ble derfor spurt om jeg var gravid av folk på jobben osv allerede da. Denne gangen kom magen enda litt før (oppblåst ja;) - og jeg ble "ferska" allerede i uke 8-9:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå