Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Huff.. da gikk det ikke vår vei denne gangen eller..

jeg har fra innsettingsdagen hatt en dårlig følselse.. og ble ekstremt overrasket da testen viste gravid... selv om testen var positiv så hadde jeg vanskeligheter med å tro på det.. har ikke blødd, men har hatt mensmurringer igjennom alle ukene.. og i dag kom det litt blødninger.. samboern og jeg reiste på legevakta og fikk en innvendig ul.. ingen liv.. ingen embryo.. tok en blodprøve for å se om det er fallende hcg.. skal ta ny på fredag.. og ul igjen på tirsdag.. men etter at jeg kom hjem nå så har jeg fått skikkelig mensen.. ordentlig blødning.. så det var det...

men vi gir jo ikke opp.. men vi skal ikke igang igjen før etter sommeren.. det orker jeg ikke..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141871767-det-ble-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler virkelig med deg!!! Spar opp krefter til neste forsøk,...Positivt at du har klart å bli gravid hvertfall. Den sitter nok på neste forsøk skal du se!!!!

Masse lykke til fra meg!

Hvor langt var du på vei?

Jeg står på venteliste i Porsgrunn,.. og har nok noen mnd med venting foran meg. Var gravid for to og et halv år siden men mistet i MA etter 3mnd. Opplevde også en kjemsik graviditet for 2 år siden,.. så jeg vet at dette er tungt. Etter det har det ikke skjedd noe,.. derfor står vi nå klare til icsi/ivf!! er kjempespent!!

Men mange gode tanker til deg,.. bruk sommeren til å koble ut og lade opp til neste forsøk!!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141871767-det-ble-ma/#findComment-141872742
Del på andre sider

Hei Aurora.. ( det navnet skal oss faktisk bruke hvis oss får ei jente en gang)

( du vet at det betyr kriger/kjemper?? )

Takk for alle snille tanker og ord.. de er gode å ha med seg.. :)

Jeg var 5 + 6 i dag, så jeg er jo selfølgelig glad jeg ikke var legner på vei da det skjedde.. Jeg var 21 + 5 sistgang det gikk galt, og det var helt forferdelig.. ( det var nå i februar)

Så nå blir det en sommer uten noe stress og styr..

Håper virkelig at ventetiden på Porsgrunn ikke er så lang, og at dere kommer igang snart.. det er jo en veldig spennende prosses da.. masse lykke til.. og gooood sommer.: :) :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141871767-det-ble-ma/#findComment-141872851
Del på andre sider

Neiiii så trist :( trodde det var et gullegg hos deg også, føler virkelig med deg.

Men hva mener du med murring gjennom alle ukene? Kjenner også murring til og fra og er nå vettskremt. Trodde det hørte med og betydde at livmoren utvider seg ??????? Er selv 5 + 1 nå, men føler meg ikke supergravid :-/

Ta vare på deg nå fremover.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141871767-det-ble-ma/#findComment-141873084
Del på andre sider

Maja kjære deg='( jeg ble utrolig lei meg=((( jeg kunne ikke tro det først jeg leste!!!

men ikke gi opp nei!!!! ikke la det ødelegge for sommeren din!!!!

lad opp skikkelig i sommer med sol kos,familie og venner=))))

dette her skal du klare=))))

veit du hva.. du husker sikkert at jeg ble klin kokko i ruge perioden!!

jeg angrer så mye på det!!! vi skulle ikke ha mer forsøk men etter noen undersøkelser på nettet og snakking med leger og labratoriet..

bestemte vi oss for å ikke gi opp,får vi negativ så begynner vi på nytt uten å stresse!!!

det er lett å si men det var sånn jeg lykkes med førsten!!

jeg tenkte da, jeg skal ALDRI gi opp og da hadde jeg 0 stress men sinne hadde jeg, dette her skal jeg klare tenkte jeg hele tiden..

jeg tenkte også ikke på behandling eller rugedager,jeg tok det som om jeg ikke ble behandlet,jeg hadde bare en kalender jeg nedtellet dagene=)

jeg brukte dagene mine som vanlig,tenkte ikke på sprøyter og sprayer,fant på masse aktiviteter hver dag,så gikk dagene fort...

selv om jeg ble gravid var jeg liksom å ja jeg er gravid ja!!!! ok !!!!

jeg hadde altid en tanke der det kan hende med abort, så vær forberedt og sterk kjære meg:)!!!!!!!!

denne følelsen har jeg fått igjen og det viktigste at jeg har klart å gå over ufrivillig barnløsheten, det var vanskelig men jeg føler meg utrolig lettet endelig friiiiii=))))) jeg vil rope høyt til alle som får negativ resultat!!!

jeg vil ikke se mer triste smileys:)!!!

jeg klarer endelig å bli glad når jeg hører andre gravide og gratulerer de med et smil=) inni meg roper jeg høøyt jippiiiiii !!!!

foresten jeg leste på nettet at det var et par som har hatt 19 forsøk hun ble gravid 17 ganger men altid endte med abort!!!

hun flyttet til slutt nær sykehuset og bodde i hybel!!!

til slutt klarte hun det på 19. forsøket og fikk en nydelig sønn=))) hun torde ikke gå på ul og fortalte ikke til noen i 4 mnd,det var trist å lese historien,men det er vert alt det styret ikke sant=)))

IKKE bli lei deg kjære maja stooor klem og masse lykke til deg og alle her, meg også=))

vær så snill å hold humøret oppe=) gullegget ditt trenger et trygt sted å vokse i =) åpne armene til et nytt forsøk=))))))))))))))))))))))))))))))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141871767-det-ble-ma/#findComment-141873162
Del på andre sider

Annonse

hei Tuppa, gulljenen og spiren.. :) :)

Det var virkelig ikke meningen å få deg skremt og bekymret.. Jeg tror nok ikke at du har noe å frykte.. det er jo normalt, men det er veldig forskjell fra person til person. Sist gang jeg var gravid så hadde jeg slilke murringer i ny og ne som var at livmora strekte seg.. kjente stikkinger og greier.. det syntes jeg var kjempe morro, pga at da kjenner man at noe skjer.. :)

men denne gangen så var det ikke noe slik i det heletatt.. men legen tror at grunnen til at jeg ikke kjente stikkinger og slikt kan være for at jeg mistet jo i

5. månede for ca 3-4 mnd siden.. og da er jo livmora litt strekt fra før..,

men disse murringene jeg hadde nå var rett å slett mensmurringer.. slik jeg pleier å ha før jeg får mensen..

sist gang følte jeg meg ikke noe særlig gravid jeg eller før etter første ul.. da blir det mer virkelig.. da kom kvalma og jeg ble mer trøtt på kveldene..

ta det med ro.. symptomene kommer nok etter hvert til deg også.. nyt de ukene du kan leve normalt.. :) :)

masse lykke til videre.. :) :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141871767-det-ble-ma/#findComment-141874178
Del på andre sider

hei anonymeee.. :) :)

husker din rugeperiode jeg vettu.. :) :) slik kan skje med de fleste. :)

jeg ble veldig glad av å lese innlegget ditt, det er godt å se at dere ikke har gitt opp.. Vi har heller ikke gitt opp.. trenger bare en liten pause.. jeg skal ringe st.olav i dag og fortelle om SA, og planlegge neste tur.. tror nok at det blir tidligst august.. det blir nok godt for både sjel og kropp å slippe å tenke så mye på det i noen måneder..

Jeg og er kjempe glad på alle sine vegne da de blir gravide.. Jeg har veldig mange venninner og bekjente som har termin nå i mai og juni.. også en del venninner som har termin i november og desember.. så det blir jo en del barn rundt oss fremover.. men slik er livet.. jeg har 2 fadderbarn som er kjempe gode og ei stedatter som er vår prinsesse og vår lille engel har vi jo da.. :) . så barn har jeg alltid hatt rundt meg.. mangler liksom den lille man selv vil ha.. men en dag er det vår tur..

jeg ønsker deg kjempe lykke til videre.. det blir vår tur igjen skal du se.: :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141871767-det-ble-ma/#findComment-141874244
Del på andre sider

hehehheh det var kjiipe dager ja,jeg er utrolig gllad for alt er over,endelig klarte jeg å gå ut av eggskallet mitt :))))

men kanskje hadde jeg ikke stresset ville jeg (kanskje)blitt gravid tenker jeg også noen ganger da:))

jeg må fortelle det også=))))

første blødningdagen min fikk jeg brun blødning og løpet av dagen fikk jeg 2 sterke nål stikninger der jeg trakk inn magen helt,det var vondt ja!!

jeg skjønte det med en gang,når jeg gikk på do senere for å se,så jeg gullegget,litt ekkel følelse synes jeg da,heeheh

(jeg har søkt på nettet dag og natt før om hvordan gullegget ser ut !! :)

dagen etter hadde jeg full blødning!!

men,men sier jeg bare da =) gleder meg til ett nytt forsøk jeg og,men skal vente til etter nyttår tenker jeg,jeg er helt fullladet at ingen klarer å holde meg hehheh skal på ferie neste uke,det skal bli en skikkelig kosetur ja=) jeg skal holde på masse før forsøket,det er mine planer=)

men så for du pluttselig se meg i linkene her en dag også ruger vi sammen igjen da,pluttselig har jeg begynt med behandling igjen=)))) vet ikke jeg,jeg liker å endre planer fort,pluttselig noe nytt =)

nok om meg nå!!! :)

så flott å høre med deg og barna (dine:)

du har jo mini barnehage rundt deg=))jeg er ikke så heldig som deg nei:)

det lille må vi jo ha,det skal bli!! men vet ikke når,det er derfor litt spennende dager vi opplever ja=)

jeg skal vente spent på dine dager og skal være der for å oppmuntre deg,ikke for å sutre denne gangen håper jeg=)))))

på tide å legge seg nå natti natt eller god morgen da heheheh

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141871767-det-ble-ma/#findComment-141883861
Del på andre sider

jobbet du i rugeperioden eller?? rugeperioden blir jo veldig lang da hvis man begynner å stresse.. :) jeg var sykmeldt første uka og jobbet resten.. sistgang jobbet jeg fra dagen etter innsettinga, og det gikk jo bra det å. så nå har jeg jo mistet i uke 21 + 5 og 5 + 6.. og for 2 forskjellige grunner.. så legen min syntes nå at neste gang så blir jeg fult sykmeldt fra første dag av.. så får vi se om jeg får en aktiv sykmelding etter hvert..

da jeg mistet denne gangen så såg jeg også det lille gullegget vårt "falle" ut.. veldig merkelig følelse jeg fikk da.. veldig uvirkelig.. og fra da av så har jeg hatt fullblødning.. jeg har da tatt noen blodprøver for å se om hcg nivået sank.. men har ikke hørt ifra legen, så regner med at det gikk "bra".. så da slippper jeg noe utskraping.. det er jo veldig liten sjans for at man må det da så tidlig..

"mine" barn begynner å bli store nå.. har fadderunger, stedatter og tanteunger i alderen 5 til 14.. men mange venninner med barn i alderen 0 til 3-4 år også,, så barnevakt er jeg jo en gang i blandt.. litt morro og det å få være med på oppveksten til barna... men et savn for sine egne har man jo alltids.. vi vet ikke når, men en dag bllir det jo vår tur.. :) :) :)

da må du ha en riktig god ferie.. håper du får en fantastisk tur.. så får vi sé om kroppen kanskje trengte litt ferie fra alt sammen.: :) :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141871767-det-ble-ma/#findComment-141884561
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...