1mor3barn&1000ideer Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Er kun en liten strekning langs en lite traffikert vei, og det er fortau der. De i barnehagen mente at en ikke anbefalte 1 klassinger å sykle alene enda. Hva syns dere?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Hos oss får ikke barna lov å sykle til skolen før i 5. klasse. Min 2.-klassing kunne glatt ha syklet, men vi respekterer skolens regler. Selv om vi synes at vi som foreldre kunne ha fått avgjøre dette for vårt barn...
Mammaen til Isak Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Her får man heller ikke lov til å sykle til skolen før 5 klasse, og her ligger skolen på byggefeltet.
Mom2Two Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Han er altfor liten til å ferdes alene på sykkel i trafikken. Bl. a er ikke synet ferdig utviklet, og de har ikke samme evne til å bedømme avstand, fart osv. Trodde man skulle være 12 for å ferdes alene i trafikken på sykkel.
petite fleur Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Her er det heller ikke lov til å sykle til skolen uten forelder eller andre voksne før i 5. klasse, og de må til og med ta sykkelsertifikatet i regi av skolen først. Har du sjekket reglene for din skole?
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 På skolen der min mann jobber må de skrive under på et skjema om de lar ungene sykle før 5.klasse. Der har veldig mange en veldig fin sykkelvei, med gangfelt og ingen kryssing av veien. De pleier ofte å sykle fra 2.klasse, men de som har litt mere kronglete vei, sykler fra 5.klasse (pga trygg trafikk sine ambefalinger)
1mor3barn&1000ideer Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2010 Ok da blir det ingen sykling nei Takk jenter
Tommage♀♂ Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 Hos oss er regelen at 1.klassingene skal FØLGES til skolen, og hentes etterpå. Nå når det nærmer seg sommeren er det en 1.klassing som får gå hjem alene, men hun er nabo med skolen.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 oj, det var voldsomt Tommage! Medmindre det er veldig trafikert ved skolen. Min har da gått alene siden tidlig i 1. klasse, og det gjør de fleste her.
Mammaen til Isak Skrevet 19. mai 2010 #10 Skrevet 19. mai 2010 Jeg er veldig glad de får gå til og fra aleine, ellers hadde det blitt litt av en kabal å få opp med jobb, skole etc:)
1mor3barn&1000ideer Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 19. mai 2010 Det var rart! Her blir barna oppfordret til å gå til skolen,alene eller med venner, og de begynte allerede siste året i barnehagen. Tror det er vanlig prosedyre. Er ikke lange veien uansett og kun ti meter langs en bilvei, men nå vet jeg ihvertfall at det ikke blir sykling nei!
Tommage♀♂ Skrevet 19. mai 2010 #12 Skrevet 19. mai 2010 Det har ikke kun med barnas sikkerhet å gjøre, men også kommunikasjon mellom lærer og foreldre. Og noen har veldig lang skolevei, noen har kort men traffikert, og atter andre har normal skolevei med normal traffikk. Er det så mye verre å hente på skolen enn i bhg? Jeg ser den der skolebarna har yngre søsken som skal hentes i bhg, men dem er det mange av hos oss også.
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #13 Skrevet 19. mai 2010 Samme her. For mine er det vel ikke lange turen uansett, 300 m kanskje.
prekæs Skrevet 19. mai 2010 #14 Skrevet 19. mai 2010 Det skal ikke mer enn en bil til for å kjøre over ett barn. Det at det er liten trafikk, gjør ikke nødvendigvis veien sikrere, men det kan bidra til å gjøre barnet mer uforsiktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå