Tommage♀♂ Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Klokken 19.30 ringte naboungen på døra og ville ha lag, men mine var på vei i seng da og stod allerede i pysjen. Nå ringte det jammen på døra igjen, samme ungen, og ville ha lag! ER det jeg som er veldig tidlig, eller er dette unormalt sent?
Zitro Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Sa er isåfall dine og mine barn like unormalen. Her er både 2 åringen min og snart-5-åringen i sengs kl 19 på hverdager...
Mammaen til Isak Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Min er som regel inne til 19.15, men vi har drøya til 20 en gang i mellom om unga har det veldig gøy ute på sommerkvelder. Han er akkurat fylt 6 år. I helgene blir det gjerne 20.30
camilla^ Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 5åringen min skal være i seng klokka åtte.Men jobber jeg kveld og min mann skal på nattevakt, blir klokka halv ti før de kommer seg i seng. De må være på min jobb de siste minuttene for at vi skal få kabalen til å gå opp. Når mine stebarn er hjemme, annen hver uke passer hun eldste på de. Men som alle rundt her, så er det inne tid etter klokka sju. Da tynnes det ut i rekkene med barn i gata, mine kan gjerne være ute lenger men de vet godt at etter barnetv skal de ikke ringe på hos noen. To nabohus de kan være hos lenger, men vi ser inn til hverandre nesten og vi sender ungene hjem når vi skal legge våre, og vi har alle større barn også.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Det er sånn hit vi har flytta også. Blir helt forundra over unger som ringer på døra klokka 08 på søndagsmorgenen og lenge etter barne-tv på ukedagene. Her snakker vi unger på 4 år altså. Jenta mi er jo 6 år men legger seg tydligvis før 4åringene her i gata til hennes frustrasjon. PGA ekstremt godt vær i dag lot jeg henne være ute til 20.00 men jeg synes det er alt for sent å la så små unger "reke rundt". (hun ble akkurat seks år da...) 20.00 kan kanskje være greit i helgene, men det er helt uaktuelt på ukedager iallefall. Vanligvis har jeg henne i seng innen 19.30.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Der vi bodde før gikk alle barnehageungene inn kl 19, 1- og 2klassingene gikk inn 19.30, 3- og 4klassingene 20.00 og de eldre var vel ute til ni-ti, etter alder. Lite nabolag på bøgda der alle hadde samme regler. Og en halvtime/time lenger i sommerferie og helger med godt vær. Nå bor vi midlertidig en plass med få barn, men sist helg var vi plaget av naboUNGER på 9-12 år som hoppet trampoline, hylte og sprang rund her til i ett-tida på natta. Da hadde våre (7,9 og 11) sovet i 3-5 timer. De samme naboungene kan godt komme å spørre etter våre i 9-10tiden på kvelden, hverdag som helg. Men de blir kjapt vist bort. Jeg er sansynligvis den slemmeste hønemor på jord, men så har jeg også de mest uthvilte og fornøyde ungene under mine vinger. Mvh
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 At de ringer på døra så sent er uansett en uting, men jeg ser ikke noe galt i at småunger kan være ute til åtte av og til. Det er ikke alle som må like tidlig opp, eller som trenger like mye søvn for den slags skyld. Jeg synes det er litt merkelig her i Norge at man omtrent blir uglesett dersom barna ikke er i seng klokka sju. Her i huset jobber vi til litt uvanlige tider, så vi sover som oftest til 8.30 om morgenen og sniker oss ofte til en ekstra time eller to sammen etter barnehagen. Vi kan ikke stresse i vei etter barnehagen slik at det ikke blir tid til kos, lek og moro bare fordi nabokona synes at unger skal legges tidlig. Jenta vår får selvfølgelig ikke løpe rundt i nabolaget og ringe på dørene til folk på kveldstid. Du kan vel snakke med foreldrene til dem det gjelder og si at du ikke synes noe om at de ringer på døra så sent. At de er ute er nok ikke så unormalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå