Gå til innhold

Positiv test rugedag 14 MEN....trenger innspill fra dere damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ofte innon, men skriver sjelden innlegg selv. Har til sammen 7. ferskforsøk og 3 frys bak oss. 2 positive fryseforsøk og ett kjemisk graviditet - så alle forsøkene gikk dårlig.

Nå på vår 7. ferskforsøk tester jeg positivt på rugedag 14! MEN har såvidt begynt å spotte så lurer da - kan dette gå bra? Får ikke blodprøve - Ullevål praktiserer med hjemmetester og man får beskjed om å ikke teste før rugedag 21.....Dagens test tok jeg rett etter spottingen startet - tenkte "ja, ja, når det nå er sånn kan jeg like greit ta en test, så får jeg bekreftet at det ikke gikk denne gangen. Hadde en svensk hjemmetest - og denne viste 2 parallelle streker og jeg tenkte - "ingen kryss nei - det var det jeg trodde!" MEN testen er positiv! To streker er positiv resultat. Mannen min ba meg inderlig om å vente med testingen til rugedag 21. Hadde jo tenkt å vente, men klarte det ikke når jeg fikk bittelitt rosa på papiret.

Tør seriøst ikke å ha de store forhåpningene nå - vet altfor godt hvor stor fallhøyden er....MEN tenk om det går denne gangen?

Skrevet

Du er i allefall gravid så gratulerere med positiv test!!! Noen få klinikker vil at man skal vente så lenge med og teste, men det vanligste er vel 14 dager etter innsett og det er det jo for deg nå og du har fått positiv test og det er jo kjempe flott:)

Så er problemet at du spotter og for mange er det helt normalt også under graviditet, noen har også blødninger uten at det trenger å bety noe. Det kan være medisinene dine som gjør slimhinnene dine såre og skaper blødninger + mange andre ting!! Mange spotter får en blødning rundt den tiden dem skulle hatt mens. Så dette kan fint gå den rette veien, men skjønner din frykt for at det skal gå galt for det er vel det du forbinder med mens.

Det sier jeg som er super spotter og akkurat har hatt sein positiv test på rugedag 16 og begynte å spotte på dag 17 for så og få blødning på dag 18, hadde ikke store trua selv nei:/ Her er nokk løpet kjørt for har hatt en blødning tilsverende mens + sterke mensmurringer:(

Jeg ville anbefale deg dersom du er i tvil og be om å få ta en hcg prøve uansett hva klinikken din sier, kan du ikke ta den hos fastlegen din!?

I og med at du spotter så har man kanskje lyst og vite ting litt sikkert og det får du bare vite nå med og ta en blod prøve for å se om det er stigning mellom de 2 dagene du tar!

Håper spottingen er uskyldig at dette går bra så ønsker jeg deg massse lykke til!!

Skrevet

Hei.

Dette kan jo være en rest av "festeblødning", eller så kan det jo rett og slett være at du får mensen nå...litt vanskelig å si. Men siden du har tatt en positiv test vil jeg likevel tro at du er GRAVID??!!!

Jeg testet positivt på rugedag 14, etter en festeblødning på rugedag 12. Da blødningen stoppet opp like fort som den kom, skjønte jeg omsider at jeg sannsynligvis var gravid. Og det er jeg (kun 5 uker da;-).

Håper på det beste for dere. Vet mye om den prosessen dere går gjennom...

Klem:)

Skrevet

Takk for svar!

Har fulgt med på dine siste dager Alid@ - synd hvis det viser seg å være misslykket forsøk, men det positive er at det har skjedd noe i hvertfall.

Jeg sitter her og tripper og vet ikke helt hva jeg skal gjøre av meg. Prøver å ta dette rolig og se an situasjonen...har INGEN symptomer i det hele tatt - så den positive testen nå forvirrer meg bare mer : )

Håper, håper veldig. Hadde de første forsøkene i Tromsø hvor de også venter til rugedag 21 - men de tar blodprøve i motsetning til Ullevål. Kan sikkert få ordnet blodprøve med privatklinikken vi hadde noen av forsøkene. Da er det bare å vente å se. Det som er bra midt oppi dette nå er at jeg nå etter så mange forsøk på mange måter er roligere og mer avslappet til hele greia.

Takk for dette forumet og til dere sterke kloke damer!

Skrevet

Ingen symptomer er like bra som mange symptomer!! Mange kjenner ingenting før tidligst i uke 6 så det skal du ikke bekymre deg for!!

Jeg synes det bare var fint når jeg ikke hadde mensmurringer på testdagene, men det kom jo noen dager seinere.

Jeg prøver å ta det positive med meg;)

Synes ikke noe om spottin for det har alltid endt dårlig for meg, men jeg har sett veldig mange som har det og som det bare går godt med så prøv og hold motet oppe for dette kan gå kjempe fint!!

Har også hatt 2 forsøk i Tromsø så vet at dem venter til 21 dagen med blodprøve, jeg kom aldri så langt der for fikk mens på dag 9 og 11.

Anbefaler dersom du ikke klarer å vente som sagt og få tatt en blodprøve;)

Skrevet

Ingen tegn til noe mer spotting, så kan hende det lille jeg hadde var pga av Crinonen eller en lettere blødning. Så håpet er forsatt til stede. Har gått endel i kveld, så har ikke akkurat holdt meg i ro. Merket noe mensvondt, men kan like være pga av nerver. Takk for tilbakemeldinger dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...