Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Ja, har prøvd å google. Ble ikke særlig klokere! ;-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Tror ikke det går på kg Må barnet ut så må det ut enten ved å bli satt i gang eller keisersnitt.. jeg ble satt i gang pga komplikasjoner i svangerskapet, var da i uke 36+5.. V
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Babyen min har hele tiden vært litt større enn gjennomsnittet. Fikk beskjed av en lege på sykehuset at jordmor/fastlege må følge med på målene mine!?! Jeg har såpass stor mage at jordmor lurte på om terminen min stemmer! Jeg skal bestille meg en privat UL i ca uke 35, for å se ca hvor stor han er. Blir litt skeptisk! :-/ *HI*
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Tror ikke det går på kg. De måler bekkenet ditt og ser om du kan føde. Så har du stort bekken kan du føde store unger etc. Tror ikke det går på kilo. Folk har jo til alle tider født unger på fem kilo.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 Magen min ble til slutt så stor at magemålet ikke lenger hadde plass i den boksen man tegner på... Fødte vaginalt ved termin og gutten var 4250g. I følge legen hadde vekstestimering lite for seg, de kunne bomme med over 1kg. Og det stemte på nevøen vår, han ble estimert til å bli 6,5kg og ble tatt med ks. han var under 5kg... Men er du veldig smal bør de måle bekkenet ditt...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 Bekkenet kan være for smalt hvis man er lav også. Det har ikke nødvendigvis så mye med hvor smal man er utvendig. Er man under 1.60 og barnet ligger i sete skal man måle bekkenet.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #10 Skrevet 19. mai 2010 SF målet mitt er litt over rødstreken. Er selv litt over 150 høy, har bedt om bekkenmåling, da feks mamma ikke greide føde barn på 3000g grunnet smalt bekken. Får imidlertid ikke dette. Men om babyen er stor, blir det sikkert KS på meg. Men tror jeg må prøve å føde på vanlig vis uansett. Er kjemperedd for at bekken skal være for lite, og kjemperedd for fødselskomplikasjoner. Velger derfor å føde på et større sykehus i tilfelle komplikasjoner (man kan miste verdifull tid under helikoptertransport fra et sykehus til et annet).
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #11 Skrevet 19. mai 2010 Magen min var enorm, men du trenger ikke få stor baby selv om magen er stor. Min baby var på 3000 g
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå