Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei lykkeliten :)

Vel overstått egguttak og godt er det.. Var helt forferdelig vondt på den ene siden. Men ikke noe særlig ubehag nå:) Brukte 30 min for å få ut 3 egg.. men håper så inderlig at de blir befruktet og at det går bra likevel tross få egg.

Mitt første forsøk, og det ligger så mye spenning rundt dette her..

Håper flere egg blir befruktet og at du får ett riktig gullegg på innsett i morgen :) tvi, tvi :)

Hei :-) Jeg hadde uttak på den 18.05 og innsett igjen i dag den 20. Fikk satt inn to egg. Det ene hadde i følge legen perfekt kvalitet, mens det andre ikke hadde fullt så god kvalitet som det første. Så nå er det bare til å vente i spenning. Er jeg heldig så fester begge seg :-)

Hurra! Alle 3 eggene ble befruktet! Skal på innsett i morgen. Veldig glad akkurat nå. Jeg glemte å spørre om hvordan kvaliteten var osv, mange tanker som svirrer rundt i hodet nå.. Er spent på hvordan det gikk med deg Lykkeliten. Håper du nå ruger på ett flott egg :)

Annonse

Nå er jeg spent på hvordan det gikk med deg i dag tofni :-)

Dessverre har jeg ingen egg på frys. Det ble 3 som var befruktet og så satte de inn to. Hva som skjedde med det siste er jeg ikke sikker på, men jeg antar at det ikke ble god nok kvalitet på det til at det ble tatt vare på.

Jeg er nok en IVF-nybegynner, så dette er første forsøket mitt. Håper selvfølgelig at jeg ikke trenger så mange, men det er vel litt mye å håpe på kanskje.

I dag gikk det veldig fint og heldigvis nesten smertefritt :) Grudde meg litt fordi det var så forferdelig vondt ved uttak, men også fordi jeg hater å ligge i gyn stilling.

Vår situasjon er ganske lik Thilil; vi hadde begge 3 befruktede egg, og jeg fikk også satt inn 2 egg og 0 på frys. Jeg måtte spørre om hva som skjedde med det siste egget, de sa ingenting uoppfordret. Da fikk jeg vite at det så litt rart ut og at det ikke kunne fryses. De eggene som ble satt inn så ok ut, men begge var kun 2-delte, og de burde optimalt ha vært 4-delte hvis jeg skjønner dette rett. Vet ikke om det har noe å si at vi har hatt ICSI, vil befruktningen skje senere da, og kanskje også delingen senere (det har jo ikke gått mer enn høyst 2 døgn siden uttak). Vet du noe om det?

Jeg er også helt ny i gamet! Det hadde vært så utrolig godt om vi kunne lykkes på første forsøk likevel. Kjenner jeg ikke er riktig klar for å begynne pån igjen med alt sammen. Dette mååå bare gå bra!

Nå får vi ruge godt på de to elskede eggene våre:) Vi skal ruge de frem til en positiv test!!

Når skal du teste? Jeg har blodprøve dag 3 juni, men tror ikke jeg får gjort det den dagen, så tester nok 4 juni.

Så bra at du fikk satt inn to da :) jeg vet ikke om det er sånn, men jeg føler liksom at sjansen for å lykkes er større da..

Jeg kan ikke så mye om dette med 2-delt vs. 4-delt, eller om ICSI har noe med hastigheten på delingen eller befruktningen å gjøre.

Jeg skal ta blodprøve 1.juni. Akkurat nå virker det fryktelig lenge til. Jeg går å kjenner etter symptomer, nærmest leter etter dem.... Det er vel kanskje egentlig ikke noe poeng

Hehe nei det er vel ikke noe poeng enda.. Det beste er vel om man klarer å vente med testingen til blodprøvedaton nærmer seg, og prøve å ikke fokusere på symptomer før da. Dessuten får man visst graviditetslignende symptomer av progesteron støtten.. Men det er ikke lett å holde seg da! Jeg er jo bare på rugedag 0, så ingen vits å lete etter noe. men lange kommer dagene til å bli i alle fall ;)

Heihei! Gratulerer som rugere begge to! :-) Jeg fikk ut 8 egg (ikke 9 som de sa først). Av de var kun 4 modne, og alle de 4 ble befruktet. Fikk satt inn 2 egg, et som var 2-delt og et som var 4-delt. Resten var ikke gode nok for frys... Så da er jeg ruger igjen! :-) Spennende dette her! Er andre gangen da, vårt først icsi forsøk i 08 ble en nydelig jente, så det er søskenforsøk vi prøver på nå. Merker jeg er utrolig mer avslappet denne gangen, og det er en deilig følelse. Men jeg teller jo ned dagene til testing, hehe :-) Sist testet jeg positivt på rg 10, så regner med jeg prøver meg på en tidlig test denne gangen også. Jeg eier ikke tålmodighet til å vente. Hvor hører dere til, siden dere skal ta blodprøve? Jeg holder til i Porsgrunn, fikk beskjed om å ta en test hjemme 14 dager etter innsett.

Håper det blir tvillinger på oss alle tre :-)

Annonse

Hei gratulerer du også ! Utrolig deilig å høre om noen som har et vellykket forsøk bak seg, man føler seg med ett litt tryggere på at dette kan gå :)

Er nå på rugedag 6, så fortsatt noen dager igjen til jeg kan teste.

Jeg tilhører Riksen, og de vil ha bodprøve. Jeg skal gjøre så godt jeg kan med ikke å teste før det, men det er veldig spennende.

Ja så deilig det må være på søskenforsøk, når man vet at det har fungert før. Tror jeg også hadde vært litt mer avslappet da, selv om det sikkert er noen nerver ute og går hos deg og.

Jeg er også på Riksen! Er nå på rugedag 4. Dagene går ganske treeegt ja! Men du er nå halvveis til testing da Thilil, du skal teste på rugedag 12?

Hadde du egguttak forrige tirsdag? Sykepleieren på torsdag sa at jeg var heldig, for jeg var den eneste på torsdag, men på tirsdagen hadde det vært 8 stykker som skulle på uttak! Sikkert nervepirrende å ligge å vente..

Har dere noen symptomer av noe slag? Vet jo at det ikke skal kunne kjennes noe særlig enda og det er bivirkninger av medisiner etc, men blir jo til at jeg går og kjenner etter da...

Ønsker dere en fortsatt fin rugeperiode :)

Hei!

Hvordan går det med uke 20-jentene?

Jeg er på rugedag 10 (fryseforsøk) og har ingen symptomer bortsett fra litt mensmurring de siste dagene, som jeg tolker negativt... Dette er mitt 5. forsøk og jeg har ikke god magefølelse denne gangen heller.

Jeg skal ta blodprøve mandag, men kommer nok til å ta en test i morgen. Hvis den er negativ har jeg iallefall helgen til å forberede meg mentalt til resultatet mandag.

Håper noen av dere andre har noen positive gravidsymptomer og at vi snart har positive tester alle sammen :-)

Hei!

Jeg er på rd 9 og har heller ikke noe symptomer. Var litt forsiktig optimist tidligere i uken,men nå tviler jeg på at det har klaffet.

Skal ikke teste før bp mandag,synes det er bedre å få et ordentlig svar enn å lure på disse testene...

Lykke til med testing!!

Æsj, negativ test i dag på rugedag 11. Er nå helt nesten helt sikker på at det ikke gikk denne gangen heller, selvom jeg vet det er en bitteliten sjanse for at jeg testet for tidlig.

Nå tar jeg meg en pause over sommeren, og glemmer alt som har med baby og ruging å gjøre. Men det er jo lettere sagt enn gjort når venninner og kollegaer klekker ut baby etter baby uten at det engang var planlagt...

Skal iallefall prøve å nyte sommeren og forberede meg mentalt til forsøk nr 6 i september :-)

Lykke til dere andre!

Jeg hadde innsett 21/5. Er på rugedag 8 idag. Ruger på 2 eskimoer :)

Har ikke så mye symtomer. Det eneste er at jeg har hatt en del menssmerter og murringer. Men det kan jo være innbilning og bivirkninger på medisinene. Ikke godt å si.

Mona Lisa*ruger på 2* : Rugedag 11 er vell alt for tidlig å teste? Vi er jo forskjellige når det gjelder å produsere hcg tidlig eller seint. Ikke gi opp håpet enda :)

Lykke til alle sammen :)

Enig med ønsker oss baby, mona lisa. Det er vel ikke alle som tester positivt så tidlig? Skjønner at det er vanskelig å la være og at man ikke har no tro på at det skal lykkes etter en negativ test. Håper likevel det går din vei mona lisa!

Jeg skal teste neste fredag. Tror jeg også kommer til å ta en hjemmetest før blodprøven, vanskelig å la være, og som du sier mona lisa, så er det noe med det å "forberede" seg på det svaret man får fra klinikken.

Håper det går den riktige veien for alle uke 20 jentene!

Jeg er nå på rugedag 7, og har en liten uke igjen til testing. Merker ikke noe spesielt annet ett noen stikk/strekk i sida og noen sjeldne svake mensmurringer i korsryggen.

Hvordan går det med dere Tingeling og Thilil?

Ha en god rugedag jenter!

Klem

Krysser fingrene for blodprøven din ønsker oss baby.

Jeg er på rugedag 9 nå. Tror egentlig ikke jeg har noen symptomer, men jeg er litt fersk på det her, så jeg er jammen ikke sikker på hva jeg skal kjenne etter heller. Det hender jeg kjenner litt småstikkinger og strekk i siden slik som deg tofni, noen ganger kanskje antydning til småkramper. Men er det symptomer eller bare følger av egguttaket? Jeg vet jammen ikke.

Jeg har normalt ikke noe spesielt med mensmurringer heller, så jeg kan ikke si at jeg kjenner noe slikt heller.

Skal ta blodprøve på tirsdag og kjenner at dagene kryper litt sakte av sted nå. Men tror jeg skal forsøke å ikke teste før det, om jeg klarer da...

Hmm... skulle gjerne hatt et par symptomer...

Rug vel alle sammen...

YES!!!!! Blodprøven var positiv. Veldig glad nå. Men jeg vet jo selvfølgelig at det er veldig tidlig og at jeg fortsatt må vente noen uker før jeg kan slippe jubelen helt løs. Men deilig like vel. Nå håper jeg det går veien for dere også jenter!

HURRA!! Gratulerer så mye Thilil! Dette var gode nyheter:) Jeg heier deg frem videre gjennom ultralyd i uke 7 til babyen/ene kommer! Nå blir det spennende om det banker ett eller to små hjerter <3

Håper vi andre kommer etter nå! Satser på max uttelling på uke 20 jentene :) Og selvfølgelig alle andre her inne :)

Uff dagene går saakte nå. Skal ta blodprøve på fredag, tar nok en liten hjemmetest på torsdag. Kjære tante rød, for en gang skyld i mitt liv, kan du være så snill å holde deg milevis unna!! Jeg ønsker dette så mye!! Takk :) Thihi vil ikke ha noen blødning nå. Skal teste positivt!!

Klem til alle gravide (vi er alle det inntil det motsatte er bevist) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...