Gå til innhold

Når legger dere barna deres....

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og når står de opp igen? hvor gammel?

å hvor mange hviler på dagen:P ble mange spm dette her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her er 16 mnd hun legger seg ca kl 7 og sover til 7-8 tiden, hun sover en dupp på dagen alt fra 1-2 timer;)

Skrevet

Min gutt på 9 mnd legger seg alt fra kl 18-21, oftest ca 19-20(slår seg av og til helt vrang...). Han sover som oftest til ca 6, da våkner vi med bæsjebleie..og vil helst ikke legge seg i senga igjen etter det. Nå er det pappaen som er hjemme også(så kan ikke bruke sovne-til-amming-trikset), så da står de opp etter bleieskift. Han sover ca 3 ganger på dagen..da max 1 time om gangen. Og da helst på trilling(nekter å sovne av seg selv...).

Skrevet

Min gutt på 4 mnd legger seg ca kl 19, sover til et sted mellom 3 og 5, får et nattmåltid og sovner igjen til kl 6-7. Av og til sover han helt til 6-6.30 uten måltider om natten :-) (jeg fullammer ennå)

Om dagen sover han 3-4 blunder på mellom 30 min og 1,5 time stort sett (tar som regel den lengste blunden tidlig på dagen, deretter kortere og kortere).

Skrevet

10 mnd gammel og legger seg kl.19. Sover til 6-6.30, som regel, og har som regel 2 dupper på dagtid.. Alt i fra 40 min til 2 timer...

Skrevet

10,5mnd og legger seg 19:00, står opp rundt 08:00-08:30.

sover en lur på dagen på 2,5-3timer.

Skrevet

Mini på 7.5 mnnd legger seg ca 18.30, sover til 22 ca, får 1 flaske melk, sover til ca 04.00 får en flaske til, og våkner ofte kl 05.00, og begynner å surre endel. Men den siste tida har han blitt liggende i sengen min etter siste flaske, og da sover han til kl 06.20!! Hver dag haha, rare disse små!

Han har 2 dupper på dagen, første er inne og varer fra 40-1.5 time, varierer litt. Sover vi den sammen blir den lenger. Andre duppen er trilletur og somregel 1.5-2 timer.

Skrevet

Minstemann er 4 mnd. og sovner mellom 21 og 23 på kvelden. Våkner for mat ca 3 og 5 og i 6-tida er det bæsje-bleie. Klarer av og til å få ham til å sove igjen etter bleieskift og da kan han sove til 7-7:30. Sover en kort dupp i 9-10-tida på ca 30 minutter. Deretter kommer det to lange gode dupper på 1-2 timer og så en kjapp 30-minutters-lading igjen i 18-tida.

Skrevet

min er 9 1/2 måned, legges kl 19 og våkner rundt 06.30 men godtar stort sett at vi ligger til kl 7 før vi står opp. På dagtid sover han som regel 3 ganger, men sjelden mer enn 30 minutter per gang

Skrevet

Jenta mi på 10 måneder legger seg kl 18.00.

Sover til 6.30.

Sover 2 ganger på dagen, den ene luren på 45 min, og andre luren på 1,5timer.

Skrevet

Min sønn er 6 måneder og legger seg mellom 19:30 og 21, kommer ann på om vi er på farten, da kan ting bli forskyvet. Men stortsett sover han ved 20 tiden. Da sover han til 6:30-7 uten mat. Hvis han våkner, tilbyr jeg han bare vann. Da kan han ligge våken inntil 1 time. Nå spiser han jo så godt på dagtid, at han skal egentlig ikke ha behov for mat på natta.

På dagtid blir det 2 eller 3 dupper, alt ettersom hvor lenge han sover hver dupp.

Skrevet

Jenta mi blir 9 mnd. Hun legger seg somregel 19.30-20.00, men hender jo det blir forskyvet 1 time engang iblant om hun ikke er helt villig:-)

Hun våkner mellom 7.30-9.00.. ;)) Hun har da 1-2 dupper på dagen som varer 30min-1time. Prøver å kutte 2 duppen, men engang iblant må den til om hun våkner tidllig.

Skrevet

6mnd

legges mellom 18:30 og 19:00

sover da fram til 05-06 noen ganger lengre (får pupp) og sover igjen til kl.07:30

45min lur ca. kl.09

legges igjen kl.12-12:30 sover da alt fra 1-3timer

sovern 45 min lur igjen rundt kl.15-16 avhengig av hvor lenge hun sov fra kl.12.

Skrevet

Kålmarken på 4,5 mnd sovner ca 19.45, sover til 6-6.30, oxo har han 3-4 lurer på alt fra 30 min til 2,5 time i løpet av dagen.

Skrevet

8 mnd. Legger seg kl 20. Noen ganger sovner hun med en gang, andre ganger ikke før kl 21. Sover som regel til ca kl 5-6. Får flaske og sover 1-2 timer til før hun våkner og ligger og skravler med seg selv til hun blir lei, og da står vi opp, en gang mellom 8 og 9. (hender også hun får mat kl01, men vi prøver å unngå det).

Sover 2 lurer på dagen, som regel en på 1,5 time ca kl 11, og en litt mindre lur i 16-tida.

Om vi er på farta eller på tur blir ofte lurene på dagen litt annerledes. Hun sover best i egen seng.

Skrevet

Snuppi legger seg mellom 20-21.00

Og vi våkner i ca 9-10 tiden neste morgen men hun våkner et par ganger om natten og får pupp...

Hun sover ca 3-4 timer dupp :)

Hun er snart 8 mnd'er

Skrevet

Frøkna mi på 11 uker sovner mellom 21 og 21.30 og sover til en gang mellom 8 og 10.30, sover hele natten.

Hun sover også 3-4 ganger om dagen også.

Skrevet

Jeg legge min 6 mnd gamle baby klokken 1930. Han sover som oftes til mellom 08 og 09. Våkner eller spiser ikke om natten.

Så sover han en 3 timerslur fra ca 11 til 14 og en 1 timerslur fra 16 til 17.

Han sover nok mer en gjennomsnittelig vil jeg tro.

Søstra på 4 år legger seg kl 20 og sover til kl 08 eller 09.

Skrevet

Plagdes før med at hun våknet mange ganger om natta og tidlig om morgenen.

Nå etter vi har fått henne inn på eget rom sover hun fra 19.30 til 09.00 uten mat eller våkning.

Pa dagen har hun en lur klokken 11 som alltid varer i 2 timer, en en i 15 tiden igjenn som varer til ca 16.30 (hun sover ennå nå).

Etter at vi fikk rutiner, og at vi ble konsekvent på at hun ikke skal få mat på natten trenger hun det ikke lengre. Hun legger seg også rett ned når når vi legger henne etter vi sluttet å ta henne opp når hun skreik.

Bare la henne ned igjenn og ga henne smokken etter en stund :) Etter etpar dager gadd hun ikke hyle mere!

Så fornøyd med hvor enkelt det har blitt :)

Hun er 10 mnd forresten :)

Skrevet

Min er 4 mnd'er gammel, legger seg kl 18 om kvelden og står opp rundt 07.30 (måltid og skift kl 06 + litt til soving).

Hviler ca 3 ganger til dagen.

Skrevet

Eldste er 3 år om kort tid og legger seg 19 og sover til ca 07. Ingen blund på dagtid.

Minste er 3 mnd og legger seg ca 19 hun også. Sover til 07-08. Spiser stort sett en gang i løpet av natta, varierer når. Hun sover 4 dupper i løpet av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...