Gå til innhold

Hva synes dere om dette navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Emiil, emil med lang trykk på i! Vi hørte det forrige uke, og synes ikke noe spesiellt om det, men etter å ha "smakt" litt på det den siste uka, har jeg tenkt masse på det.

Hva synes dere om navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det virker litt rart å ha et navn du stadig vekk må poengtere hvordan uttales. Iom at det fraviker såpass mye fra normen altså...i tillegg syns jeg Emiiil med lang i er veldig feminint.

Skrevet

Huff, jeg liker ikke Emiiil i det hele tatt...Emil uttalt på vanlig måte er ikke fint det heller, men det går :)

Nå kan det jo muligens være at jeg er litt miljøskadd da, siden jeg jobbet sammen med en polakk ved navn Emiiil, som hadde veeeeldig lange fingre, kan du si.. :P

Skrevet

Emil synst eg er heilt greit. Emiil synst eg er heilt forferdeleg. Ungen (som etterkvart blir mann) er dømt til heile sitt liv å måtte forklare uttalelsen på navnet sitt. også høyres det litt femi ut. Litt Emilie på ein måte.

Min meining ;o)

Skrevet

Veldig jålete og feminint.

Men om dere bestemmer dere for dette så må dere skrive det Emiil ellers er det dømt til å bli uttalt Emil av alle andre enn dere.

Skrevet

Da bør vel kanskje skrivemåten bli Emile. Synes i seg selv at navnet Emil er helt greit. Emile, blir mer utenlandsk, og som andre sier, minner det mer om Emilie.

Skrevet

Emil er eit heilt greit/fint namn. Emiiiil er forferdelig! Har aldri likt det, og kjem ikkje til å gjere det.

Men, så er det ikkje eg som skal like namnet heller;)

Skrevet

Niks. Emil er et fint navn, men ikke med den uttalen.

Skrevet

Kommer litt an på sammenhengen! Min svigerfar heter det, men det er hans fornavn nr. 3 så han bruker det aldri. Klumpen min er oppkalt etter han, men vi uttaler det på "vanlig" måte. Svigerfar er 60 år og må fremdeles presisere hvordan han uttaler det, så jeg tenker at hvis man kan er det kanskje like greit å unngå den uttalemåten :)

Skrevet

He he he! Minner meg litt om serien høy på pæra! Hun heter jo mrs Bucket men uttaler det selv mrs Boquet eller noe i den duren.

:))

Skrevet

Det er rart om en på presisere hvordan en uttaler navnet, og da vil det heller ikke fungere. Ellers må en tåle at de fleste sier Emil. Emiil er helt greit, anonymt og litt veikt - men så både navnet og uttalen ganske så vanlig der jeg voks opp.

Skrevet

Hehe, gutten min heter Emil. Absolutt alle som ikke kjenner oss uttaler det emiil.Kan ikke telle alle gangene jeg har måttet rette opp folk som kaller han emiil. Og han er bare 6 mnd ennå. Så det blir nok uansett til at du må rette på folk. Men jeg synes Emil er finest:)

Skrevet

Da må du i så fall skrive det Emíl, altså ikke med prikk over i´en men ´.

Ellers syns jeg Emil er kjempesøtt men jeg liker ikke Emíl så godt. Og som de andre sier, blir han dømt til å måtte forklare uttalen.

Skrevet

Hmmm...liker det ikke. Liker Emil med kort i, men Emiiiil syns jeg høres "tungvindt" og feminint ut.

Skrevet

Hadde en gutt i en barnehage en gang, som het Emiiil, og foreldrene påpekte hele tiden til barn,foreldre,ansatte,vikarer at han ikke het Emil, men Emiiil....veldig dumt å velge et navn som man må forklare folk at man vil uttale det på en annen måte enn det skrives :)

Uttalen er jo noe forskjellig rundt i landet, her på østlandet har jeg aldri hørt noen si Emiil, men min familie sør i landet sier Emiiil , det har med dialekt å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...