Gå til innhold

Oppvarming av nan..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står jo på pakken at vannet skal kjøles ned til 40grader.. Dette er jo ikke så enkelt, og tar vel tid? Om det kokte vannet kjøles ned i kjøleskap til senere, kan jeg da varme blandingen i vannbad?

Det skulle ikke blandes med varmt vann, men pulver skulle tilsettes på flaska til 40g.

Syns tilbedringen av nan var ganske avansert med rette grader, og ting man ikke skal gjøre. Noen som har en forenklet "oppskrift"?

Bra man ikke har født enda, men greit å forbrede seg (^^,)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker kaldt kokt vann (lager dagsrasjon hver dag med vann med malt i) og varmer det opp i en flaskevarmer (avent). Så blander jeg pulver i. Vet flere også bruker kaldt kokt vann og varmer det i mikroen og tilsetter pulveret. Det går jo enda fortere.

På tur så bruker jeg 80ml kaldt kokt vann på flasken og sper på med varmt kokt vann fra termos. Da blir den nesten drikkeklar med en gang. (til 160ml nan) . Prøv deg frem litt.

På Nille har jeg funnet jeg supergenial termos fra Fischer Price. Lokket til termosen kan både brukes til å kjøle ned en for varm flaske med kaldt vann, eller varme på med varmt kokt vann fra termosen!!! Denne er GENIAL og har gjort min hverdag mye mye enklere. Var veldig spent på hvordan dette skulle bli da jeg mistet melken..men er nå positivt overrasket:) Mange gode hjelpemidler!!! Har også investert i en flaske sterilisator, da jeg ganske raskt ble lei av å koke flasker hver dag- kan abefales:)

Lykke til med fødsel og flaske etterhvert

Skrevet

Lurte på en ting til, WHO anbefaler jo at all mme lages på 70grader, hvordan vet jeg at den mme-pakken jeg har, tåler det? Det står jo ikke noe på pakken.. (Nan1, vet jo ikke om jeg kommer til å endre senere eller hva jeg gjør)

Og kan man bytte mme merke ofte, eller bør man gi det samme merke hver gang? :)

Skrevet

Og om man skal noe spes, kan jeg da ha med en ferdig flaske med kokt vann på tur, eller må den være avkjølt hele tiden? Kan jo bli en del å ha med om jeg må ha med en termos til kokt kaldt vann, og en til varmt vann til vannbad..

Skrevet

De fleste babyutstyr kjedene selger nå en flaske som varmer opp melka.Du putter en patrontingst inn og vips- 37 g på 4 min. Da kan du ha en slik i veska sammen med ferdigblandet nan:-)

Skrevet

Jeg koker opp vann og har et par flasker i kjøleskapet. Når jeg skal ut så koker jeg opp vann og har på flasker like etter et måltid. Har de liggende i stelleveska og da er de stort sett passe temperatur til neste måltid. Hvis de ikke er HELT ok så er de oftest for varme og da kjøler jeg de litt under kaldtvann. En krane er grei å finne de fleste plasser. Har Avent pulverdispenser og er fornøyd med den, men har hørt mange skryte av Tupperware sin.

Når jeg er hjemme så varmer jeg flaskene fra kjøleskapet i microen.

Skrevet

Jeg har en flaske med kokt, kaldt vann i kjøleskapet (byttes ut ca en gang i døgnet). Når jeg skal blande pulver tar jeg å koker opp vann i vannkokeren og heller litt i flasken før jeg fyller opp med kaldt vann til riktig vannmengde. Prøv deg frem til dette er 40 grader - det lærer du fort. (feks litt over 60 ml varmt vann til 150 ml vann totalt er riktig for meg ifht hvor kaldt vannet blir i kjøleskapet mitt). Ha så i pulver og rist godt. Jeg har pulverdispensere fra avent der jeg har ferdig oppmålt hvor mye pulver jeg trenger.

Har også mikrosterilisator til flaskene. Faktisk kjøpte jeg mikro da jeg innså at vi fikk et lite flaskebarn!

På tur bruker jeg nan ferdigblandet på boks og flasker fra iiamo hvor man dytter inn en patron i enden og så blir melken blandet opp til drikketemperatur. Utrolig enkelt.

Se ellers på flaskeposten.no for masse info.

Skrevet

ikke "blandet opp til drikketemp", men VARMET opp selvsagt...

Skrevet

Hei.

Jeg fikk lyst å dele med deg hvordan jeg har løst denne blandingen. Jeg bruker ikke Nan, men Collette. Denne skal blandes i litt varmere vann enn Nan.

Men i allefall. Jeg har 100 ml kaldt vann i egen flaske i kjøleskapet. Varmer opp vannet i vannkokeren og måler opp 80 ml. Blander pulveret med varmt vannet og rister godt. Så heller jeg i kaldtvannet slik at det blir drikkeklart med engang.

Du kan jo gjøre det samme, men bare blande i litt kaldtvann før pulver slik at du har kaldere vann.

Lykke til videre. Du får dine egne rutiner etterhvert. Nå går det automatisk her.

Jeg har også mikrosterilisator som er mye brukt. Letter mye på jobben å slippe å koke flasker ++. Pulverdispenser bruker jeg på tur og det er også et kjempefint hjelpemiddel.

Skrevet

jeg bruker også collett.koker vannet og kjøler ned litt,blander 6 flasker med melk og lar stå i kjøleskapet ,herligt slik, og slippe og blande melk på natta,alt er klart bare til oppvarming.de gjør det slik på sykehuset,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...